Jak określić cel zawodowy?

0
Jak określić cel zawodowy?

Nie zawsze kochamy pracę, którą wykonujemy. Często mamy jej dość, nie znosimy jej, mamy wrażenie, że stoimy w miejscu i nie mamy szans na rozwój. Czasami jest tak, że kiedyś uwielbialiśmy nasze zajęcie, ale w pewnym momencie przyszło wypalenie zawodowe, na które nie możemy nic poradzić. Nie widzimy wyjścia z tej sytuacji i zaczynamy szukać nowej pracy lub zaczynamy popadać w depresję. Dlatego przed wyborem pierwszej pracy powinniśmy jasno określić swoje cele zawodowe to pozwoli nam wybrać dobrą drogę w trakcie realizowania naszej ścieżki zawodowej.

Jak określić cel zawodowy?

  1. Na początku powinniśmy poprawić swoją samoocenę. Dlatego warto usiąść spokojnie, a następnie na kartce papieru zapisać swoje umiejętności, ale powinniśmy również pamiętać o samokrytyce. Na tworzonej liście musimy zamieścić nie tylko nasze cechy i umiejętności, ale
    kwalifikacje uzyskane w trakcie nauki i w innych pracach. Jeśli wykonamy ją prawidłowo to zrobimy pierwszy krok na do rozwijania kariery. Warto też wykonać testy osobowościowe, które pomogą nam określić nasze predyspozycje.
  2. Następnie powinniśmy zrobić analizę naszych osiągnięć. Warto sobie odpowiedzieć na kilka pytać dotyczących naszej kariery zawodowej. Warto przemyśleć, jakie osiągnięcia mamy na zajmowanym stanowisku, dlaczego pracujemy w danym miejscu, co sprawiło, że nie dostaliśmy awansu. Może nie pracowaliśmy wystarczająco ciężko i nie robiliśmy wszystkiego co w naszej mocy, aby ukończyć zadanie. Odpowiedzi na te pytania pomogą odkryć nasze braki i słabe strony oraz dowiedzieć się, jakich błędów w przyszłości unikać.
  3. Wreszcie przechodzimy do najtrudniejszego kroku, czyli identyfikacji celów. Warto dobrze przemyśleć na czym tak naprawdę nam zależy i czego oczekujemy od danej pracy. Czy zależy nam na stabilnej pracy w biurze? A może wolimy wolny zawód, w którym mamy dużą swobodę? Trzeba pamiętać, że charakter pracy musi nawiązywać do naszych indywidualnych predyspozycji. Nie powinniśmy też myśleć o konkretnych stawkach, ponieważ to nie jest cel zawodowy tylko nasze marzenie.
  4. Wreszcie określimy cele zawodowe, teraz nadchodzi moment na określenie kryteriów oraz wyznaczenie dróg, które pomogą na osiągnąć to, co sobie zamierzyliśmy. Jest to bardzo pomocne, ale nie uda nam się ich wyznaczyć na stałe, ponieważ nasza sytuacja będzie się dynamicznie zmieniać. Dlatego warto być elastycznym i dostosować się do zmieniającej się sytuacji. Na początku warto wybrać kilka punktów z listy i pracować tylko nad nimi, a będzie nam łatwiej zmierzać do celu. Musimy też być konsekwentni i systematyczni, inaczej nie uda nam się osiągnąć naszych celów. Raz do roku powinniśmy też dokonywać analizy naszych działań, dzięki której dowiemy się, czy jesteśmy na dobrej drodze do sukcesu.
  5. Czasami w trakcie działań może się okazać, że trzeba coś zmienić w naszym planie, ponieważ zamiast ruszyć do przodu stoimy w miejscu i nic nie osiągamy. Warto też iść własną drogą i dokonywać nowych odkryć, z różnych opcji wybierajmy to, co będzie najlepsze dla nas.

Jak się poprawnie wysławiać?

0
Jak się poprawnie wysławiać?

Współcześnie w naszym życiu najczęściej komunikujemy się za pomocą e-maili czy smsów. Większość z nas nie musi przemawiać do większej publiczności. Dlatego myślimy, że to, w jaki sposób się wysławiamy nie stanowi żadnego problemy. Jednak się mylimy, bo wiele od tego zależy, więc warto ćwiczyć naszą wymowę.

Jak się poprawnie wysławiać?

Wyeliminuj zwroty: „yyy”, „eee” itp.

Warto zwrócić uwagę, czy używamy zwrotów „yyy” lub „eee”. Doskonale zdajemy sobie sprawę, że u innych osób nas to denerwuje, więc u siebie też powinniśmy wyeliminować ten nawyk. Na początku musimy sami się przekonać, że używamy tych zwrotów, więc najlepiej w ciszy poćwiczyć różne wypowiedzi. Jeśli chcemy się pozbyć tego nawyku trzeba najpierw głęboko przemyśleć swoją wypowiedź, a dopiero później mówić.

Tak jakby…”, „coś w stylu…”

Te zwroty również należy wyeliminować, gdy je wypowiadamy sprawiamy wrażenie niepewnych swoich poglądów. Jeśli będziemy używać takich porównać to znaczy, że sami do końca nie wiemy, co chcemy powiedzieć. Warto też zapamiętać, że prawdziwy przywódca nie używa słabych porównań.

Nie używaj zwrotów: „W zasadzie…”, „Chodzi mi o to …”, „Próbuję powiedzieć, że …”

Kolejne słowa do wyeliminowania. Jeśli ich używamy możemy nudzić lub denerwować słuchaczy. Z reguły takich wyrażeń używa kiepski mówca, którego inni ignorują. Dlatego warto od razu zaprzestać ich używania.

Ogranicz użycie wyrażeń „Ja tylko …” i „po prostu”

Tego typu określenia brzmią jak kiepskie tłumaczenia. Z reguły używają ich ludzie słabi i zagrożeni. Jeśli chcemy sprawiać wrażenie pewnych siebie i twardo stąpających po ziemi po prostu unikajmy tych wyrażeń.

Unikaj absolutnych stwierdzeń typu „zawsze” i „nigdy”

Używanie tych słów sprawi zachęci słuchaczy do zadawania pytań, czy na pewno mamy rację. Zdecydowanie lepiej używać określeń „często” oraz „rzadko”, które nie są tak radykalne. Zwrotów absolutnych powinni używać jedynie handlowcy, którzy chcą sprzedać towar. Do tego celu potrzebne są odpowiednie określenia.

Naucz się korzystnie mówić o błędach

Nikt nie jest nieomylny i wszystkim ludziom zdarza się popełnić błąd. Grunt to dobrze wybrnąć z takiej sytuacji. Przy opisywaniu błędów należy unikać słów – błąd, zaniedbanie, źle. Zamiast nich lepiej mówić, że efekt był nieodpowiedni lub podjęto niewłaściwy krok.

Nie używaj szkolnego slangu

W pewnym wieku nie wypada używać określeń, które łączą się z młodzieżowym slangiem. Można je wypowiadać jedynie na gruncie koleżeńskim. W sytuacjach formalnych lepiej z nich zrezygnować, a będziemy sprawiać wrażenie osoby elokwentnej i doświadczonej.

Nie nadużywaj słów wyrażających potakiwanie („mm-hm”)

Potakiwanie głową lub wydawanie dźwięków oznaczającego przytakiwanie jest niedopuszczalne w świecie profesjonalistów. Takie zachowanie zmniejsza nasz autorytet w oczach rozmówcy i zostaniemy uznani za osobę słabą.

Przestań narzucać swoje poglądy

Nie warto zmuszać ludzi do poparcia naszej tezy zwrotami typu „Wiesz? Wiesz co mam na myśli?”. Lepiej opisać nasze pomysły, a następnie motywować ludzi do tego, aby się z nami zgadzali.

Jak walczyć z sennością?

0
Jak walczyć z sennością?

W naszym życiu pojawiają się momenty, w których jesteśmy bardziej senni niż zwykle. Dzieje się to z różnych powodów. Czasami pracujemy do późnych godzin lub imprezujemy całą noc, może nas też dopaść zwykłe zmęczenie, a czasami senność wywołuje przejedzeni. Są momenty, gdy po prostu możemy położyć się spać i zregenerować siły, ale nie zawsze mamy taką możliwość. Zdarza się, że senność dopada nas w momencie, gdy nie mamy czasu, bo musimy wykonać ważne zadania. Na szczęście są sposoby, które pomogą nam sobie z nią poradzić. Mamy dla Was na to kilka wskazówek.

Jak walczyć z sennością?

Przejadanie się lub głód

Warto zdać sobie sprawę z faktu, że zbyt małe lub zbyt duże posiłki mogą powodować senność. Dlatego, gdy robisz się głodny warto coś zjeść, a wtedy od razu powróci energia. Jednak musimy uważać, co spożywamy. Najlepsze będą produkty bogate w substancje odżywcze. Doskonale w takiej sytuacji sprawdzą się banany, sardynki, a nawet czekolada w niewielkiej ilości. Natomiast nie powinniśmy jeść zbyt obfitych dań, ponieważ mogą sprawić, że zrobimy się bardziej senni i stracimy chęci do pracy. Nie wolno też spożywać za dużo słodyczy, ponieważ podniosą poziom cukru tylko na chwilę, a następnie stajemy się jeszcze bardziej głodni.

Kawa lub herbata z guaraną

W momentach, gdy tracimy energię i robimy się bardziej senni warto napić się kawy lub herbaty pobudzającej, które zawierają kofeiną lub guaranę dodającą energii. W wyjątkowych sytuacjach można sięgnąć po napój energetyczny. Kofeina i tauryna, które występują w ich składzie od razu postawią nas na nogi.

Pij Yerba Mate!

Warto też pić Yerba Mate, która zwiększa energię oraz wydajność w pracy. Wszystko dzieje się dlatego, ponieważ Yerba poprawia zdolności fizyczne i psychiczne, a także likwiduje senność. Na jej korzyść przemawia też fakt, że w przeciwieństwie do kawy nie powoduje kołatania serca.

Ruch i świeże powietrze

Z sennością pomaga też walczyć ruch. Dlatego warto poświęcić kilka minut na gimnastykę – wystarczy wykonać parę prostych ćwiczeń takich, jak skłony, przysiady albo wymachy rękoma. Dzięki temu szybko poczujemy przypływ energii. Jeśli tylko mamy możliwość to możemy wybrać się na spacer. Świeże powietrze dotleni nasz umysł i od razu staniemy się mniej senni.

Przede wszystkim ziewaj!

To może Was zaskoczyć, ale ziewanie jest bardzo pożyteczne. Dzięki tej czynności poprawimy krążenie, schłodzimy i dotlenimy mózg. Dlatego nigdy nie ma sensu się powstrzymywać od ziewania.

Tabletki zawierające żeń-szeń

Bywa, że jesteśmy tak senni, że żadne sposoby nie pomagają. W tej sytuacji musimy sięgnąć po silniejsze środki, najlepsze będą tabletki zawierające żeń-szeń. Po ich zażyciu od razu poczujemy przypływ energii, staniemy się mniej senni, a do tego poprawimy naszą odporność.

Wybierz się do lekarza

Czasami ciągła senność jest oznaką choroby, więc warto wybrać się do lekarza. Zmęczenie i brak energii może być objawem wielu dolegliwości. Permanentny sen może wskazywać na cukrzycę, depresję, a nawet stwardnienie rozsiane czy chorobę nerek.

 

Jaki zawód wybrać?

0
Jaki zawód wybrać?

W pewnym momencie życia stajemy przed trudnym wyborem. Musimy zdecydować, jaki zawód będziemy wykonywać. Niektórzy z nas nie mają z tym problemu, ponieważ od najmłodszych lat wiedzą, czym chcą się zajmować. Jednak większość nie ma pojęcia, jak dokonać wyboru. Przedstawiamy Wam kilka porad, które ułatwią to zadanie.

Jaki zawód wybrać?

Kariera zawodowa

Przy wyborze kariery zawodowej warto się zastanowić, co jest dla nas najważniejsze. Może lubimy pracować z ludźmi, a może najważniejsze są dla nas cyferki lub możliwość wykazania się kreatywnością. Warto przemyśleć, czego oczekujemy od idealnej pracy. Warto też pomyśleć, na jakim wynagrodzeniu nam zależy. W większości branż można sporo zarabiać, ale sumy będą się różnić między sobą. Trzeba też sobie zdać sprawę, że ukończenie studiów nie gwarantuje wysokich zarobków. Wiemy, czego oczekujemy od wymarzonej pracy, teraz musimy się zastanowić nad swoimi umiejętnościami, ponieważ one mają spory wpływ na to, jaki powinniśmy wybrać zawód. Jeśli wcześniej to odkryjemy, tym lepiej dla nas. Unikniemy wykonywania zajęć, które nas męczą. Natomiast, jeśli na studiach jakiś przedmiot sprawia nam problemy warto się przemęczyć, jeden stopień nie wpłynie na całą naszą karierę.

Znajdź wszystkie informacje dotyczące zawodów

Jak już odkryjemy, czego chcemy i co lubi, to przyjdzie kolej na zrobienie przeglądu różnych zawodów. Możemy przewertować książki i szukać w internecie różnych informacji związanych z poszczególnymi zajęciami. W trakcie analizy zawodów należy sprawdzić, które mają pożądane przez nas cechy. Następnie musimy się dowiedzieć, co trzeba robić na danych stanowisku, jakie są ścieżki kariery oraz jak dostać pracę w danym zawodzie.

Testy preferencji zawodowych

Warto też wykonać test preferencji zawodowych, aby przekonać się, jakie zawody do nas pasują. Jest dużo różnych testów, więc najlepiej wykonać ich kilka, aby wynik był jak najbliższy prawdzie. Testy sprawdzają różne rzeczy, część zawiera pytania dotyczące tylko naszej osobowości, inne uwzględniają różniej umiejętności.

Droga życia

Warto też sprawdzić, jak rzeczywiście wygląda praca w danym zawodzie. Jak tego dokonać? Na podstawie wcześniejszych kroków, wybieramy pięć zawodów, które najbardziej nam odpowiadają i które moglibyśmy wykonywać. Następnie szukamy osób, które pracują na danych stanowisku i dowiedzmy się, czy możemy się wybrać z nimi do pracy. Warto też dopytać, co najbardziej lubi w swojej pracy, a czego nie. To pozwoli nam przekonać się, jak dana praca wygląda w praktyce i czy to faktycznie zajęcie dla nas. Nie zdajemy sobie sprawy, jak ważny jest ten krok przy wyborze naszego zawodu. Wiele osób poświęca wiele lat na swoją edukację, a na końcu przekonują się, że nie lubią swojej pracy.

Daj sobie czas

Nie ma powodu do obaw, jeśli nie uda nam się odkryć naszego wymarzonego zawodu. Niektóre osoby potrzebują na to więcej czasu. Warto od czasu do czasu przemyśleć sytuacje oraz brać udział w różnych zajęciach dodatkowych. Być może z czasem przypadkiem wpadniemy na to, co chcemy robić.

Jak być charyzmatycznym?

0
Jak być charyzmatycznym?

Warto mieć charyzmę, wówczas inni ludzie nas podziwiają i darzą większym szacunkiem. Jesteśmy wtedy lepszymi ludźmi i dajemy z siebie więcej. Przedstawiamy Wam kilka rzeczy, którymi charakteryzują się ludzie charyzmatyczni. Istnieje kilka typów takiego sposoby bycia, więc możemy trochę eksperymentować.

Jak być charyzmatycznym?

Uśmiech

 

Ludzie charyzmatyczni często się uśmiechają. Dzięki temu inni mają do nich bardziej pozytywne nastawienie i lepiej się czują w ich towarzystwie, więc warto ćwiczyć uśmiech. Nawet, gdy nie jest nam wesoło, warto uśmiechać się od czasu do czasu to sprawi, że nasze ciało zacznie uwalniać substancje, które sprawią, że poczujemy się szczęśliwi.

 

Zainteresowany, otwarty i ciekawy

To bardzo ważne cechy ludzi charyzmatycznych. Jeśli zaczniemy okazywać ludziom zainteresowanie to zdobędziemy więcej przyjaciół. Warto więc uwierzyć, że każdy człowiek jest interesujący i starać się to odkrywać. Otwartość sprawia, że ludzie chętniej z nami rozmawiają. Wiedzą, że chętnie ich wysłuchamy i nie będziemy oceniać. Przyciągniemy innych, gdy będziemy dla nich ciekawi, więc powinniśmy się otworzyć na nowe doświadczenia. To sprawi, że będziemy wzbudzać większe zainteresowanie.

 

Bądź w pełni obecny

To również bardzo ważna cecha ludzi charyzmatycznych. Warto skupić się na życiu innych, dzięki temu poczują się przez nas docenieni. Powinniśmy słuchać ludzi i utrzymywać z nimi kontakt wzrokowy. Ciekawość i otwartość powinniśmy okazywać w naturalny sposób. Ludzie, gdy zauważą, że ich słuchamy, będą się starać być bardziej interesujący.

 

Bądź asertywny

Jest to istotna kwestia, a ludzie często o tym zapominamy. Bywa, że nie chcemy wyjść na złą osobę i chcemy być mili, a wtedy zapominamy o asertywności. Jednak nie możemy tak robić, bo inni mogą nam wejść na głowę. Możemy być mili, ale musimy pamiętać o sobie. Powinniśmy też mówić o swoich potrzebach, a nie tylko troszczyć się o innych. Ludzie charyzmatyczni są często postrzegani jako liderzy, więc nie możemy dać innym wejść na głowę i potrafić w pewnym momencie powiedzieć stop. Warto mówić „nie” stanowczo, ale uprzejmie.

 

Bądź pewny siebie

Osoba charyzmatyczne musi być pewna siebie. Co możemy zrobić, aby takimi się stać? Musimy się zmierzyć ze swoimi lękami, innego wyjścia nie ma. Warto też sobie zdać sprawę z faktu, że niepowodzenia nas wzmocnią, więc musimy przezwyciężyć nasze obawy.

 

Bądź zabawny

Niektórych może to szokować, ale charyzmatyczni ludzie bywają zabawni. Dzięki temu stają się bardziej zrelaksowani i świetnie się bawią. Sprawia to, że wszystko staje się łatwiejsze i aż chce się nam żyć. Jak stać się zabawnym? Nie powinniśmy brać wszystkiego na poważnie i być pozytywnie nastawionym do świata.

 

W towarzystwie zawsze bądź autentyczny

Jest to najtrudniejsza część stawania się charyzmatycznym. Nie powinniśmy za bardzo zastanawiać się tym, co inni o nas myślą. Przez takie rozmyślania stracimy naszą naturalność i będziemy się bardzo spinać, a wtedy staniemy się nieszczerzy i mniej naturalni.

Jak radzić sobie z problemami?

0
Jak radzić sobie z problemami?

Nie mam osoby na świecie, która nigdy nie ma żadnych problemów. Zdarza się, że przez dłuższy czas mamy szczęście i omijają nas kłopotliwe sytuacje, ale nic nie trwa wiecznie. W końcu jakieś nas dopadają i mogą dotyczyć różnych sfer życia, np. pracy, zdrowia lub relacji z innymi ludźmi. Z reguły kiepsko radzimy sobie w takich sytuacjach, zazwyczaj narzekamy, rozpaczamy, żalimy się do innych, a to nie jest dobre rozwiązanie. Niestety nie ma złotego środka, który pomógłby nam uporać się z problemami. Nie istnieje też żadna uniwersalna technika, ale są pewne sposoby i metody, które nam pozwalają radzić sobie z problemami.

Jak radzić sobie z problemami?

  1. Na początek powinniśmy sobie uświadomić, że nie warto marudzić i żalić się, gdy na naszej drodze pojawią się jakieś trudności. To nam w niczym nie pomoże. Lepiej od razu szukać rozwiązania problemu, nie zawsze nam się to od razu uda, ale im szybciej się za to zabierzemy, tym lepiej. Jak szukać rozwiązania? Podzielmy problem na mniejsze części, wtedy nie będzie nam się wydawał aż taki straszny. Gdy tego dokonamy, zacznijmy szukać rozwiązania.
  2. Warto też zdać sobie sprawę z tego, że za każdy problem są odpowiedzialne nasze myśli i zachowanie z przeszłości. Często powtarzamy pewne utarte schematy, które powielamy co może być przyczyną różnych problemów. Jeśli chcemy je odkryć, powinniśmy sobie odpowiedzieć na pytanie dlaczego mówimy i robimy pewne rzeczy lub inni nas krytykują. Może coś ma na to wpływ. Warto więc wziąć wszystkie możliwości pod uwagę. Może robimy coś i mówimy co zraża innych ludzi do nas i wpędza nas w tarapaty
  3. Powinniśmy się też zastanowić, czy czasem nie mówimy za dużo i nie paplamy bez sensu. Wiele problemów ma swoje podłoże w bezużytecznych rozmach o seksie, problemach innych, polityce, religii i zbrodniach. Warto sobie uświadomić, że wybitni ludzie mają mnóstwo czasu, ponieważ nie tracą go na zbędne pogaduszki. Powinniśmy brać z nich przykład.
  4. Zawsze, gdy pojawia się problem, przypomnijmy sobie, że wszystko da się rozwiązać. Nie ma sensu siedzieć bezczynnie, narzekać, czekać nie wiadomo na co oraz narzekać, że nic się nie da zrobić. Lepiej pomyśleć, jakie mamy wyjście z tej sytuacji. Jak tego dokonać? Najlepiej wypisać wszystkie rozwiązania na kartce, nawet te, które wydają nam się bezsensowne. Jest to konieczne, ponieważ wiele rzeczy może nam wylecieć z głowy i w ten sposób przegapimy receptę na nasz problem. Czasami w środku nocy może wpaść na wyjście z sytuacji, ale rano możemy już tego nie pamiętać. Nie możemy się też wstydzić naszych pomysłów. Z czasem może się okazać, że te najgłupsze mogą się okazać najbardziej pomocne.
  5. Na koniec powinniśmy przeanalizować nasze pomysły i wybrać najlepsze rozwiązanie. Należy go rozłożyć na różne czynniki i przeanalizować wady i zalety. Warto też dokonać tych czynności przy pozostałych pomysłach w ten sposób wybór będzie łatwiejszy. Czasami nie ma idealnego rozwiązania i kilka można zastosować, a czasem od razu widzimy, które trzeba wdrożyć w życie.

 

Jak reagować na agresję?

0
Jak reagować na agresję?

Agresja jest coraz bardziej obecna w naszym życiu. Spotykamy się z nią w domu, szkole lub pracy czy na ulicy. Niestety często nie mamy pojęcia, jak sobie nią poradzić. Nie jesteśmy uczeni, co mamy zrobić w sytuacjach, gdy spotykamy się agresją. Z reguły jesteśmy zaskoczeni, że tak się dzieje i nie mamy pojęcia, jak reagować. Czasami zdarza się, że boimy się agresora. W codziennych rozmowach temat agresji jest pomijany lub bagatelizowany, za to w mediach jest wyolbrzymiony. Dlatego tak trudno sobie radzić z tym zjawiskiem, ponieważ nikt nas tego nie uczy ani nie rozmawia się właściwie na ten temat.

Jak reagować na agresję?

Żyjemy w kraju chrześcijańskim i często nam się powtarza, że w przypadku ataku agresji, powinniśmy nastawić drugi policzek. Jednak, czy to na pewno jest dobra metoda? Agresor może czuć się po tym bezkarny i coraz częściej może atakować. Dlatego warto wiedzieć, jak odpowiednio reagować na agresję. Oczywiście, nie chodzi o to, żeby atakować agresora tylko działać asertywnie. Przedstawiamy Wam pewne wskazówki. Po pierwsze, należy zdefiniować co to jest agresja

Na początku musimy się, czym właściwie jest agresja oraz jakie formy może przybierać. Trzeba pamiętać, że to nie tylko bicie czy kopanie. Agresja może też być psychiczna, czyli słowna. Może też być skierowana na zewnątrz lub wewnątrz. Pierwszy rodzaj jest oczywisty, chodzi o ranienie innych. Agresor głównie poniża, zastrasza, ale też manipuluje. Agresja skierowana wewnątrz, inaczej autoagresja jest kierowana przeciwko samemu sobie głównie z powodu braku akceptacji.

 

Nie lekceważ agresji

Z agresją można walczyć na kilka sposobów. Warto jednak zdać sobie sprawę, że oznacza ona głównie słabość agresora. Takie osoby często nie radzą sobie z własnymi emocjami i starają się na kimś wyżyć. Nie można na to pozwalać i trzeba reagować na ataki agresji. Agresorzy czują się tak pewnie, ponieważ mało osób reaguje na ich działanie.

Uspokój agresora za pomocą zniżania głosu

Bardzo skuteczną metodą jest dopasowanie się do agresora. Może to zaskoczyć, ale początkowe dopasowanie tonu głosu do osoby atakującej, a następnie stopniowe zniżanie, często ją uspokaja. W momencie, gdy agresor wrzeszczy, my też powinniśmy. Kolejnym krokiem powinna być rozmowa z osobą atakującą i stopniowa zmiana tonu głosu na spokojny. Najważniejsze w tym zadaniu jest panowanie nad emocjami, tylko wtedy uda nam się osiągnąć efekt i uniknąć kłótni. Spokojny ton głosu nam to ułatwi.

 

Zachowaj spokój i mów wolno

Ta metoda jest podobna do pierwszej. Jednak w jej przypadku, powinniśmy cały czas utrzymywać ten sam ton głosu. Musimy mówić normalnie, ale konieczne jest zachowanie spokoju. W ten sposób dajemy sygnał, że nie damy się wyprowadzić z równowagi. Powinniśmy też dać agresorowi do zrozumienia, że nie zaczniemy z nim rozmawiać, dopóki się nie uspokoi. W ten sposób zyskujemy przewagę. Teraz to my decydujemy, co akceptujemy i my kierujemy rozmową. Jednak musimy zapamiętać, aby nie zrobić niczego, co nam się nie podoba.

Jak rozwijać umysł?

0
Jak rozwijać umysł?

Umysł możemy rozwijać w każdym wieku. Warto sobie uświadomić, że korzystamy tylko z niewielkiej jego części. Dzięki ćwiczeniom na niego, będziemy szybciej się uczyć oraz szybciej realizować nasze cele. Poniżej kilka ćwiczeń na mózg, jeśli będziemy wykonywać je regularnie szybko pojawią się efekty.

Jak rozwijać umysł?

Rób rzeczy których się boisz

Przezwyciężenie naszego strachu pomoże zmienić nasz sposób myślenia w bardzo szybki sposób. Najlepiej bezpośrednio zmierzyć się z naszym lękiem.

 

Stań w obronie samego siebie

Część z nas ma problem z atakami słownymi i nie potrafimy się przed nimi bronić. Jeśli uda nam się uporać z pierwszym atakiem to zmienia się nasz sposób myślenia.

 

Przestań mówić

Jeśli zamilkniemy chociaż na chwilę to nasze myśli zaczną krążyć, a tym samym nasz mózg będzie ćwiczył.

 

Wzmocnij swoje mocne strony

Rzadko wzmacniamy nasze umiejętności, a nie zdajemy sobie sprawy z faktu, że to świetny sposób na ćwiczenie umysłu.

 

Wybierz się do galerii sztuki

Próby rozszyfrowania, co artysta miał na myśli pomogą nam zrozumieć, o czym myślą inni ludzie.

 

Zawiąż sobie oczy na cały dzień

W ten sposób postawimy się w roli osoby niewidomej i znacznie zmienimy nasz sposób postrzegania życia.

 

Stój na krześle przez 5 minut dziennie

To może wydawać się śmieszne, ale w ten sposób wzmacniamy naszą samodyscyplinę, dzięki czemu przygotowujemy się do wprowadzania zmian w naszym życiu.

 

Tańcz kiedy nikt nie patrzy

Takie zachowanie może nam się wydawać głupie i dziwne, ale dzięki temu możemy pozbyć się naszych zahamowań.

 

Daj komuś niespodziewanie pieniądze

Jeśli ofiarujemy komuś pieniądze to sprawimy, że zmieni się nasze podejście do nich. W ten sposób możemy się przygotować do wprowadzania zmian w naszym życiu.

 

Zacznij o sobie myśleć w pozytywny sposób

Warto odkrywać swoje pozytywne cechy i być z siebie dumnym. Takie zachowania wzmocnią naszą samoocenę.

 

Podejmuj ryzyko

Jeśli zrobimy coś, czego wcześniej baliśmy się wykonać to opuścimy naszą sferę komfortu i sprawimy, że nasze życie zmieni się na zawsze.

 

Porozmawiaj z nieznajomym

Kolejne ćwiczenie, które pozwoli opuścić naszą sferę komfortu. Wystarczy powiedzieć „dzień dobry” do obcej osoby na ulicy, a może to mieć wiele pozytywnych konsekwencji.

 

Chodź po domu na golasa

W tym ćwiczeniu nie chodzi o to, żeby zostać ekshibicjonistą. Na golasa chodźmy, gdy jesteśmy sami. W ten sposób pozbędziemy się myśli, co jest niestosowne, a co poprawne.

 

Przeczytaj książkę autora, którego najbardziej unikasz

Przeczytanie książki autora, po którego zwykle nie sięgamy pozwala nam przejąć kontrolę nad naszym umysłem. Pozwoli to też nam spojrzeć na nasze myśli z innej perspektywy.

 

Napisz o sobie artykuł

Powinniśmy pisać o sobie, naszym życiu oraz tym, co nas motywuje. Pozwoli nam to spojrzeć na nasze życie z szerszej perspektywy.

 

Wierz w siebie

Niektórzy z nas myślą, że życie zostało z góry zaplanowane i nic nie mogą w nim zmienić. Warto uświadomić sobie, że to my kontrolujemy nasze życie. Dzięki temu zaczniemy wierzyć w siebie i nasze możliwości.

 

Jak się skutecznie komunikować?

0
Jak się skutecznie komunikować?

Prawidłowa komunikacja jest niezbędną umiejętnością w naszym życiu. Przydaje się w sytuacjach prywatnych oraz zawodowych. Niestety nie każdy sobie dobrze radzi ze skuteczną komunikacją. Warto więc zapoznać się ze wskazówkami, które nam tę sztukę ułatwią.

Jak się skutecznie komunikować?

  1. Przede wszystkim powinniśmy sobie zrozumieć, jak ważna jest komunikacja w naszym życiu. Trzeba uświadomić, ile czasu poświęcamy na tę czynność w ciągu dnia, a zajmuje to mnóstwo godzin.
  2. Warto mówić jasno i wyraźnie, wtedy wszyscy będą mogli nas zrozumieć i szybciej zapamiętają nasz przekaz. Powinniśmy też zwracać uwagę na to, co mówimy. Najlepiej posługiwać się prostymi słowami i wyrażeniami. Trzeba mówić na tyle głośno, aby ludzie nas słyszeli. Jednak nie przesadzajmy z tonem głosu, bo wtedy ktoś może pomyśleć, że się kłócimy. Nie wolno też mamrotać ani bełkotać.
  3. Powinniśmy aktywnie słuchać, wtedy ludzi będą z nami chętniej rozmawiać. Aktywne słuchanie sprawi, że będziemy wiedzieć, ile z tego, co powiedzieliśmy dotarło do naszego słuchacza.
  4. Warto też akcentować w różny sposób to, co mamy do przekazania. W ten sposób ubarwimy naszą wypowiedź i zachęcimy innych do słuchania nas.
  5. Zanim zaczniemy mówić, powinniśmy uświadomić sobie to, co chcemy przekazać. Już na samym początku, powinniśmy sprecyzować cel, który zamierzamy osiągnąć.
  6. Czasami jesteśmy ekspertami w danym temacie, wtedy nasz przekaz może być skomplikowany dla innych. Należy więc ustalić trzy główne punkty, a w trakcie konwersacji pilnować, żeby rozmowa toczyła się wokół nich.
  7. Jak już wymyślimy główne punkty, powinniśmy dopracować dodatkowe fakty i historie, które będą toczyły się wokół nich. Nie odbiegajmy za bardzo od tematy w trakcie wypowiedzi.
  8. Nie zawsze jest możliwość, aby znać wszystkie osoby, z którymi rozmawiamy. Jednak warto rozpoznawać tych, z którymi już mieliśmy okazje się zapoznać. Warto też kierować różne gesty w stronę słuchaczy, a oni to odwzajemnią.
  9. Powinniśmy panować nad wyrazem naszej twarzy, unikajmy takiego, który wyraża negatywne uczucia. Musimy też dostosowywać go do okoliczności. Warto też pilnować własnych zachować i panować nad tymi, które są niemile widziane.
  10. Warto też utrzymywać kontakt wzrokowy to pomoże nam nawiązać odpowiednią relację z naszymi rozmówcami. W ten sposób wysyłamy sygnał, że jesteśmy godni zaufania. Nie możemy też z tym przesadzać, kontakt wzrokowy powinien trwać od 2 do 6 sekund. Dłużej może być niemile widziane.
  11. Warto też wykorzystać oddechy na pauzę, dzięki temu będziemy wygłaszać zdania z większą siłą. Krótka przerwa wzbudza zainteresowanie odbiorców i daje im czas na przetworzenie tego, o czym mówimy. Przerwy w trakcie wypowiedzi pomoże zachować stały i spokojny głos.
  12. Trzeba też panować nad gestykulacją. Gesty mogą wyrażać coś, czego nie chcemy przekazywać. Nadmierna gestykulacja może też nie być dobrze widziana i rozproszy naszych słuchaczy.
  13. Powinnyśmy też dostosować rozmowę do miejsca i okoliczności. W pewnych miejscach niektóre tematy nie powinny być poruszane.

 

 

 

Jak się zmotywować do pracy?

0
Jak się zmotywować do pracy?

Motywacja to niezbędna rzecz w naszym życiu. Często jej nie doceniamy, a nie zdajemy sobie sprawy z tego, jak bardzo jest nam potrzebna, zwłaszcza w naszej pracy. Bez niej często nie mamy ochoty wykonywać danych czynności i musimy się do nich zmuszać. Część osób potrafi tak działać i nie stanowi to dla nich żadnego problemu, w ogóle ich nie interesuje po co daną czynność wykonują tylko ją robią. Jednak są to nieliczne wyjątki. Większość z nas woli wykonywać rzeczy, które je interesują i najchętniej doprowadzają sprawy do końca, gdy mają odpowiednią motywację.

Jak się zmotywować do pracy?

Poczta elektroniczna oraz komunikatory internetowe

To doskonałe narzędzia, które ułatwiają komunikację z otoczeniem. Czasami trudno bez nich zdobyć informacje na temat tego, co się dzieje wokół nas. Jednak czasami pochłaniają zbyt wiele naszego czasu, który moglibyśmy poświęcić na pracę. Dlatego warto wyznaczyć sobie czas, w którym sprawdzamy pocztę i odpisujemy na wiadomości. Najlepiej zrobić to dwa razy w ciągu dnia, a nie co chwilę. Częste sprawdzanie poczty, a także rozmowy przez komunikatory może źle wpływać na naszą pracę.

 

Wyłącz telefon

Nie tylko poczta mailowa oraz komunikatory przeszkadzają nam w pracy. Telefon to kolejna rzecz, która może negatywnie wpływać na naszą motywację. Dlatego w czasie, gdy mamy wiele pilnych zadań do wykonania powinniśmy wyciszyć dźwięk lub nawet włączyć pocztę głosową. Podobnie jak pocztę powinniśmy go sprawdzać dwa razy w ciągu dnia. Oczywiście, inaczej wygląda sytuacja osób, które do wykonania większości obowiązków potrzebują telefonu.

 

Trzymaj się rutyny lub harmonogramu

Powinniśmy pracować według ustalonego harmonogramu, w którym znajdziemy czas na przerwę. Nieważne na co ją poświęcimy, ale warto mieć moment w ciągu dnia, który poświęcimy na odpoczynek od pracy.

 

Lista zadań

Bardzo pomocne jest też przygotowanie listy zadań, które musimy wykonać w ciągu dnia. Dzięki temu łatwiej będzie nam zorganizować czas w czasie pracy oraz zwiększymy naszą efektywność.

 

Wizualizacja celu

Powinniśmy też zdać sobie sprawę z tego, co jest dla nas najważniejsze. Pomoże nam w tym wyobrażenie sobie czynności, którą mamy wykonać oraz gotowego celu. Taka wizualizacja pomaga wielu osobom. Nie zdajemy sobie sprawy z tego, że podświadomość ma ogromny wpływ na nasze działanie oraz fakt, czy uda nam się osiągnąć sukces. Dlatego warto skorzystać z jej pomocy, aby wyobrazić sobie przyszłe sytuacja, w których udaje nam się zrealizować nasze cele. Im częściej będziemy to robić, tym nasze wyobrażenie stanie się realniejsze, a wtedy będziemy się bardziej starać, aby osiągnąć sukces.

 

Nagradzaj się za dobrze wykonaną pracę.

Po wykonanej pracy, czyli skończeniu projektu przed terminem lub wykonaniu wszystkich zadań z listy przed czasem, warto zafundować sobie jakaś nagrodę. Nie musi to być wielka rzecz, wystarczy kupić sobie drobny upominek lub wybrać się na weekend do spa. Dzięki takiej nagrodzie będziemy mieli dodatkową motywację, aby przyszłości realizować swoje cele.

 

 

ZOBACZ TEŻ