Jak być dobrą kelnerką?

Młodzi ludzie często podejmują pracę, aby sobie dorobić. Najczęściej znajdują zatrudnienie w barach, kawiarniach lub restauracjach. Jednak nie wystarczą dobre chęci, aby zdobyć pracę. Ten zawód wymaga też odpowiedniego podejścia. Dlatego warto przeczytać poniższe wskazówki, które podpowiedzą Wam, jak być dobrym kelnerem/dobrą kelnerką.

  1. Kelnerzy powinni się uśmiechać do klientów szczJak być dobrą kelnerką?erym uśmiechem, dzięki temu zdobędziemy ich sympatię. Nie wolno natomiast być ckliwym ani sentymentalnym.
  2. Klientom z małym dzieckiem powinniśmy zaproponować wyższe krzesło lub specjalne krzesełko do karmienia, jeśli lokal takim dysponuje.
  3. Dzieci potrafią być uciążliwe, ale zawsze trzeba być dla nich miłym. Warto się do nich uśmiechać oraz traktować, jak najmądrzejszych ludzi na świecie.
  4. Nie możemy czekać, aż goście poproszą o menu, tylko zaraz po ich wejściu ją podać.
  5. Sami powinniśmy znać całą kartę dań na pamięć.
  6. Nasze ubranie powinno być w doskonałym stanie. Nie może być brudne ani przesiąknięte brzydkimi zapachami. W końcu nie chcemy, aby inni ludzie krzywili się za naszymi plecami. W ten sposób pozbawiamy się też szansy na dobre napiwki.
  7. Nie tylko ubranie powinno się dobrze prezentować, my sami też powinniśmy wyglądać bez zarzutu. Odpowiedni makijaż i fryzura są niezbędne. Atrakcyjny wygląd może zapewnić nam większe napiwki. Nie wolno jednak przesadzać – makijaż nie może przypominać maski ani być zbyt mocny, ponieważ to nie wywrze zbyt dobrego wrażenia na klientach. Naturalny, zadbany wygląd to podstawa.
  8. Nie powinniśmy też pytać klientów o pogodę. Dopuszczalne jest jedynie stwierdzenie, że jutro ma być słonecznie.
  9. Jeśli klient nie ma pojęcia, co zamówić to powinniśmy mu doradzić, aby skosztował specjalności szefa kuchni.
  10. Gdy klienci skończą jeść, wtedy od razu podchodzimy i zbieramy ze stołu brudne naczynia. Nie możemy dopuścić do sytuacji, że to oni nas o to poproszą.
  11. W sytuacji, gdy sami musimy obsłużyć stół, przy którym siedzi dużo klientów, możemy zastosować technikę zegara. W tym przypadku osoba siedząca naprzeciwko nas to godzina 12, po jej lewej jest 1, itd. Gdy podajemy posiłki i napoje, robimy tak ja wskazuje zegar.
  12. Jeśli klienci mają dodatkowe życzenia, warto spojrzeć na nich wzrokiem, który sugeruje, że wszystko jest możliwe. Będą szczęśliwi w tej sytuacji.
  13. Napiwków nie liczymy na oczach gości, bo pomyślą, że jesteśmy chciwi, a to zrobi złe wrażenie.
  14. Klientów nie należy oceniać po wyglądzie, ponieważ czasami najlepsze napiwki możemy dostać od tych, którzy wyglądają niepozornie. Dlatego powinniśmy się zachowywać wobec wszystkich klientów w ten sam sposób.
  15. Napiwki zależą od wielkości zamówienia. Dlatego warto proponować klientom skosztowanie jak największej liczby dań. Jednak nie wolno robić tego nachalnie, najlepiej zapytać, czy chcieliby spróbować… Jest spora szansa, że się skuszą.
  16. Warto pamiętać, który gość zamówił konkretne danie. Jeśli jest zbyt dużo osób to najlepiej ponumerować gości i wszystko zanotować. Pytanie klientów, kto konkretnie zamówił dane danie nie zrobi na nich dobrego wrażenia.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here