platnosci online

Wielu dopiero wkraczających w świat e-biznesu przedsiębiorców podejmuje temat związany z płatnościami online na końcu drogi uruchamiania sklepu internetowego. Zazwyczaj swoją decyzję w tym zakresie uzależniają od procesu zakupowego, jaki będzie wdrożony w ich sklepie. Jeżeli jednak przedsiębiorca wcześniej nie ustali, w jaki sposób będzie przebiegać uruchomienie systemu płatności i kto będzie za niego odpowiedzialny, to może napotkać się na sporo nieprzyjemnych niespodzianek. Podpowiadamy więc, jak szybko i wygodnie wdrożyć płatności online w sklepie internetowym.

Kilka możliwych scenariuszy

Sposobów wdrażania systemu płatności jest kilka. Te najpowszechniejsze to:

  • wykorzystanie linków do płatności
  • integracja systemu w sklepach funkcjonujących na bazie rozwiązań typu Open Source (m.in. Magento, osCommerce)
  • integracja systemu na platformach bazujących na rozwiązaniach SaaS (m.in. IAI Shop, Atomstore)
  • integracja systemu płatności na platformach lub rozwiązaniach autorskich, stawianych od podstaw
  • integracja systemu płatności w aplikacji mobilnej

Jak uruchomić system płatności online na platformach SaaS sklepu internetowego?

Najczęściej wdrożenie płatności online dla e-sklepu to proces łatwy i wygodny do przeprowadzenia, który odbywa się najczęściej według dwóch schematów – uruchomienia gotowego modułu płatności, jako części dostępnego oprogramowania platformy lub poprzez zainstalowanie specjalnej ‘wtyczki’ z fragmentem dodatkowego oprogramowania.

System płatności online na platformie SaaS można najczęściej uruchomić poprzez oznaczenie odpowiedniego pola w panelu administracyjnym sklepu internetowego, a następnie – po zawarciu umowy z operatorem, taką usługę realizować.

system platnosci online

Proces uruchomienia płatności dla e-commerce przebiega najczęściej następująco:

  • wybór przez przedsiębiorcę systemu do obsługi płatności online
  • ustalenie szczegółów uruchomienia płatności z operatorem i podpisanie umowy
  • wypełnienie przez użytkownika systemu (sklep internetowy) niezbędnych informacji w panelu administracyjnym (numer konta, hasło, itp.)

Podobny przebieg ma proces instalacji wtyczki w e-sklepie:

  • wybór systemu płatności,
  • pobranie i instalacja wtyczki,
  • podpisanie umowy z operatorem i uzupełnienie w zainstalowanej wtyczce niezbędnych danych.

Platforma od podstaw

Z uwagi na szeroką skalę działalności lub różne ograniczenia związane z wykorzystaniem gotowych rozwiązań, wielu przedsiębiorców decyduje się na budowę platformy sklepowej od zera. Mimo, że takie rozwiązanie jest  kosztowne, to pozwala na dużą niezależność i możliwość dostosowania platformy do indywidualnych wymogów przedsiębiorcy. Jednak niewielu właścicieli e-biznesu decyduje się na taki krok (ok. 16 proc. wg badania Ceneo.pl). 86 proc. badanych przedsiębiorców wybiera gotowe rozwiązania.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here