Przemieszczanie maszyn – wybierz profesjonalistę

0
Przemieszczanie maszyn

Zmiana wyglądu w firmie lub jej przenosiny niekiedy wiążą się z dużymi zmianami, którymi powinni zająć się specjaliści. Przenoszenie maszyn o dużych gabarytach lub linii produkcyjnych jest problematyczne dla wielu osób, dlatego warto wynająć fachowców, którzy się tym zajmą. Zmiany miejsc pracy lub ich przebudowa często wiążą się z wynajmowaniem potrzebnych do tego przyrządów i urządzeń, przez co koszty za tą usługę rosną, dlatego dobrym rozwiązaniem jest wynajęcie firmy, która posiada już cały potrzebny do tego asortyment.

Wybierz specjalistów

Decydując się na przenosiny firmy warto zadbać również o relokację maszyn, a nie samo ich przemieszczenie. Relokacja maszyn polega na ich demontażu, załadunku i transporcie oraz późniejszym ich rozładunku i montażu. Jest to bardzo wygodna opcja przy przenoszeniu maszyn o dużych gabarytach oraz całych linii produkcyjnych.

Przenosząc firmę warto zadbać o wszystko pod kątem logistycznym. Wcześniejsze rozplanowanie wszystkich aspektów i miejsc jest bardzo ważnym elementem, który pomoże poprawić wydajność pracy i jej funkcjonalność oraz uniknąć niepotrzebnych nieporozumień i poprawek z tym związanych. Przy przenoszeniu maszyn warto również zwrócić uwagę na czas, który będzie potrzebny do wykonania wszystkich czynności. Wybierając nieodpowiednią firmę dana działalność może narazić się na opóźnienia oraz straty, które będą się zwiększać z każdym kolejnym dniem. Przed wyborem firmy zajmującej się przenoszeniem maszyn oraz ich relokacją warto zwrócić uwagę na jej pozycję na rynku. Opinie poprzednich klientów jak i czas, przez jaki funkcjonuje mogą stanowić w pewnym stopniu wyznacznik, ułatwiający dokonanie wyboru. Działalności posiadające długi staż w branży oraz cieszące się zaufaniem konsumentów często są czołowymi przedstawicielami w danej dziedzinie, dlatego przeważnie stawia się na ich doświadczenie i umiejętności.

Tekst powstał we współpracy z firmą Investmen, zajmującą się przenoszeniem maszyn oraz ich relokacją.

Internet dla firmy

0
internet

Internet, to narzędzie dające wiele możliwości, nie tylko dla indywidualnych użytkowników, ale też dla firm. Osoby prowadzące biznes zdążyły już się przekonać jaką wygodę daje internet. Możliwość prowadzenia rozmowy z osobą z drugiego końca świata, nie wymaga już dalekich podróży służbowych, wystarczy bowiem internet i termin przeprowadzenia takiej rozmowy w czasie rzeczywistym. Jest to jedno z rozwiązań jakie internet oferuje firmom. Jednak żeby z dobrodziejstw internetu korzystać, trzeba najpierw wykupić taką usługę od wybranego dostawcy.

Jak rozłożyć na raty zaległości podatkowe?

0
Zaległości podatkowe

Zaległości podatkowe możemy spłacić w częściach. Jednak nie każdy posiada taką możliwość. Taką decyzję podejmuje urząd skarbowy. W trakcie prowadzenie działalności może wyniknąć, że mamy niemałe kłopoty ze spłatą podatku. Jeśli znajdziemy się w trudnej sytuacji finansowej problem staje się naprawdę poważny. Mamy jednak możliwość spłacenia ich w ratach i w innym nowo wyznaczonym terminie. O udzieleniu takiej możliwości decyduje jednak wyżej wspomniany urząd skarbowy. Jak przygotować wniosek pozwalający nam przekonać urzędników do załagodzenia naszej sytuacji. Urzędnik ma również możliwość odroczyć termin płatności lub umorzyć zaległości podatkowe.

Przeczytaj też: https://www.ipo.pl/zaleglosci-podatkowe-jak-je-rozlozyc-na-raty/ 

Jakie zaległości podatkowe można rozłożyć na raty? 

Do takich zaległości wlicza się rata:

  • zapłata podatku,
  • zapłata zaległości podatkowej wraz z odsetkami za zwłokę,
  • odsetki od nieuregulowanych w terminie zaliczek na podatek.

Wniosek o rozłożenie zaległości na raty może złożyć:

  • podatnik,
  • płatnik (najczęściej będzie to pracodawca),
  • inkasent (np. osoba wyznaczona przez radę gminy do poboru podatku),
  • spadkobierca podatnika lub płatnika,
  • osoba trzecia.

Złożenie wniosku – zaległości podatkowe

We wniosku podajemy:

  • swój numer NIP, REGON, nazwę firmy lub imię, nazwisko i PESEL (jeśli prowadzisz jednoosobową działalność gospodarczą zarejestrowaną w CEIDG),
  • adres siedziby firmy/adres zamieszkania (w przypadku zarejestrowania w CEIDG),
  • swoją propozycję: jakie zaległości chcesz rozłożyć na raty, ile będzie tych rat i jaki termin spłaty proponujesz,
  • opis sytuacji, która sprawiła, że występujesz o ulgę,
  • o jaką ulgę wnioskujesz: pomoc publiczną, pomoc de minimis (będą potrzebne dodatkowe zaświadczenia związane z tą pomocą), czy ulgę, która nie jest pomocą publiczną.

Do wniosku powinieneś dołączyć wszystkie potrzebne dokumenty, które potwierdzają Twoją ciężką sytuację. Wniosek składamy osobiście, listownie lub przez internet.

Do dokumentów, które należy dołączyć do wniosku, należą:

  • oświadczenie o sytuacji finansowej/rodzinnej,
  • informacje o bieżącej sytuacji finansowej które zaczerpnąłeś np. z rachunku zysków i strat,
  • dokumenty, które uprawdopodobnią twoją obietnicę spłaty zaległości we wskazanym terminie,
  • oświadczenie o nieruchomościach i prawach majątkowych, które mogą być przedmiotem hipoteki przymusowej i rzeczach ruchomych oraz zbywalnych prawach majątkowych, które mogą być przedmiotem zastawu skarbowego lub oświadczenie o odmowie jego złożenia.

Wniosek musi być podpisany np. profilem zaufanym lub własnoręcznie.

Zaległości podatkowe – nawjażnieszce informacje

Decyzja o rozłożeniu na zaległości podatkowej na raty będzie ważna kiedy zapłacimy opłatę prolongacyjną. Jest to opłata ustalana od kwoty podatku lub zaległości podatkowej. W czasie epidemii COVID-19 opłata taka nie będzie naliczana. 

Jeśli wniosek składamy przez pełnomocnika to opłata to wynosi 17 zł. Nie płacimy za pełnomocnictwo udzielone mężowi, żonie, dzieciom, rodzicom, dziadkom, wnukom lub rodzeństwu.

W dodatek kiedy Twój wniosek jest niepełny, to urząd skarbowy wezwie Cię do jego uzupełnienia. Masz na to dokładnie 7 dni. Urząd skarbowy w ciągu miesiąca lub maksymalnie dwóch wyda decyzję dotyczącą rozłożeniu zaległości na raty lub o odmówi jej. W przydatku tej drugiej opcji mamy prawo do odwołania się do dyrektora izby administracji skarbowej.

Zobacz też: http://www.echos.pl/prosta-spolka-akcyjna-czym-jest-dla-kogo-i-jak-ja-zalozyc/ 

Jak bezpiecznie pożyczać?

0
Jak bezpiecznie pożyczać

Każda pożyczka to poważna sprawa, jest to bowiem mniejsze lub większe zobowiązanie finansowe, którego niespłacenie na czas może mieć dla nas nieprzyjemne konsekwencje. Decydując się na pożyczkę, musimy zadbać nie tylko o to, aby była ona atrakcyjna i mało nas kosztowała, ale też, żeby była dla nas bezpieczna. Tylko jak to zrobić? Jak bezpiecznie pożyczać? Odpowiedź na to pytanie znaleźć można poniżej.

Korzystaj tylko z usług rzetelnych i sprawdzonych firm

Firm oferujących usługi pożyczkowe jest w Polsce dziesiątki, a może nawet i setki. Wśród nich jest wiele takich, które działają w pełni legalnie, transparentnie i zasługują na zaufanie, ale też takie, które spotykają się z pewną krytyką czy kontrowersjami. Co oczywiste, warto korzystać jedynie z usług firm należących do tej pierwszej grupy.

Jak znaleźć rzetelnych pożyczkodawców? Warto skorzystać z internetowych grup i for, a także zasięgnąć porady u znajomych i rodziny. Wiele lat działania i duże ilości pozytywnych opinii są dobrymi wskaźnikami, ale musimy też pamiętać, że nie wszystkie opinie będą prawdziwe – część z nich może być podrobiona. Dobrą opcją jest także sprawdzenie danych firmy (np. NIP-u) w publicznych, łatwo dostępnych internetowych rejestrach, aby sprawdzić, czy jest ona prawdziwa i czy działa legalnie.

Więcej informacji na temat zasad bezpiecznego pożyczania, a także ogółem pożyczek i kredytów, znajdziesz tutaj: http://www.online-finance.pl/. To lektura obowiązkowa dla każdego, kto planuje jakiekolwiek pożyczki, ale także dla tych, którzy póki co nie mają takich zamiarów – nigdy w końcu nie wiadomo, czy w pewnym momencie się to nie zmieni.

Uważnie zapoznaj się z ofertą pożyczki i treścią umowy

Umowy pożyczek i kredytów nie są może szczególnie interesujące, ale w większości przypadków nie mają też setek stron, więc ich przeczytanie nie powinno zająć nam kilku godzin, a najwyżej kilkanaście-kilkadziesiąt minut. Kilkadziesiąt minut poświęconych na czytanie to niska cena za uniknięcie podpisania potencjalnie bardzo niekorzystnego dla nas dokumentu, dlatego zdecydowanie warto to robić.

Artykuł powstał we współpracy z portalem http://www.online-finance.pl/.

Czym jest kredyt inwestycyjny?

0
Czym jest kredyt inwestycyjny

Kredyty dla firm, o których można usłyszeć najczęściej, to kredyty obrotowe. Są to jednak kredyty przeznaczone przede wszystkim ba uregulowanie bieżących potrzeb firmy, a więc ich kwota jest dość ograniczona (chociaż niekoniecznie niska – dużo zależy od sytuacji finansowej firmy), a okres spłaty z reguły dość krótki.

W sytuacji, kiedy potrzebujemy dużej sumy pieniędzy na ambitny projekt, dzięki któremu potencjalnie znacznie zwiększymy dochody firmy, nie będą one optymalnym rozwiązaniem. Ciekawą alternatywą są kredyty inwestycyjne. Tak więc, czym dokładnie są kredyty inwestycyjne i dlaczego warto się nimi zainteresować?

Co to jest kredyt inwestycyjny?

Kredyt inwestycyjny to specyficzny rodzaj kredytu firmowego, który ma określony cel: zrealizowanie wskazanego projektu, na przykład zakup i wdrożenie nowej technologii. W związku z tym nie można wydać pieniędzy uzyskanych w ramach tego kredytu na coś zupełnie innego niż został pierwotnie ustalone.

W ramach kredytu inwestycyjnego możliwe jest pożyczenie dużej ilości środków – między innymi ze względu na fakt, że firma będzie musiała zazwyczaj przedstawić wkład własny rzędu kilkudziesięciu procent wartości inwestycji. Ponadto, może być konieczne napisanie biznesplanu. Co ważne, chociaż kredyty inwestycyjne mogą być kredytami długoterminowymi, rozciągającymi się na nawet kilkanaście lat, nie musi tak być, jeśli wolelibyśmy spłacić je szybciej.

Inne wartościowe porady pochodzące prosto od ekspertów, zarówno w zakresie kredytów i pożyczek firmowych, jak i tych przeznaczonych dla klientów indywidualnych, znaleźć można tutaj: http://firmowe-kredyty.com.pl/.

Dlaczego warto wziąć kredyt inwestycyjny?

Stanie w miejscu to bardzo kiepski pomysł na sposób prowadzenia przedsiębiorstwa. Nie tylko nie uda się w ten sposób zwiększyć dochodów, ale też może się w niedługim czasie okazać, że zostaniemy prześcignięci przez konkurencję i znajdziemy się na dole branżowego łańcucha pokarmowego.

Z drugiej strony, inwestycje kosztują (często niemało), więc mogą być wyzwaniem nawet dla firmy, która ogółem mówiąc znajduje się w dobrej sytuacji finansowej. Dlatego też kredyt inwestycyjny może być nie tylko najlepszym, ale wręcz jedynym rozwiązaniem.

Artykuł powstał we współpracy z portalem http://firmowe-kredyty.com.pl/.

Czy da się wyczyścić BIK?

0
Czy da się wyczyścić BIK

„Czyszczenie BIK-u” to coś, o czym można usłyszeć stosunkowo często. Są nawet firmy, które oferują (zwykle za niemałe pieniądze) usługę czyszczenia BIK-u, dzięki której ma nastąpić znaczne zwiększenie szans na otrzymanie pozytywnej decyzji kredytowej. Tylko czy rzeczywiście coś takiego jest możliwe, czy też firmy te bazują na niewiedzy potencjalnych klientów? Czy da się wyczyścić BIK?

Na jakiej zasadzie funkcjonuje BIK?

BIK przechowuje informacje uzyskane od współpracujących z nim banków i firm pożyczkowych. Są to zarówno informacje pozytywne, o kredytach i pożyczkach spłacanych na czas, jak i negatywne, o długach, których płatność się opóźnia. Jak łatwo się domyślić, im więcej tych pierwszych, a im mniej tych drugich, tym lepiej dla nas, kiedy będziemy starać się o kolejny kredyt.

W przypadku, kiedy spłaciliśmy jakieś zobowiązanie w terminie, BIK usunie dany wpis i kolejne instytucje wyszukujące nas w bazie już go nie zobaczą – chyba, że udzielimy pozwolenie na dalsze przetwarzanie tych danych. W naszym najlepszym interesie jest takiego pozwolenia udzielić.

Co jednak ze szkodliwymi informacjami o niespłaconych na czas długach? BIK ma prawo przechowywać je do 5 lat po całkowitym spłaceniu długu, nawet, jeśli nie wyrazimy na to zgody. Informacje mogą zostać przedterminowo usunięte tylko w przypadku, kiedy na przykład wystąpił jakiś błąd i nie powinny się tam one w ogóle znaleźć.

Oznacza to, że błyskawiczne „czyszczenie” BIK-u jest zasadniczo niemożliwe. Na negatywne wpisy istnieje tylko jeden sposób, do którego nie potrzeba pomocy żadnej specjalistycznej firmy, a jest nim po prostu cierpliwe czekanie, aż upłynie okres 5 lat i BIK będzie musiał je usunąć.

Chcesz wiedzieć więcej? Liczne wartościowe treści na tematy związane z bankowością i finansami znajdziesz pod adresem http://tani-kredyt.com.pl/.

Co zrobić, żeby poprawić swoją historię kredytową?

To, że nie da się wyczyścić negatywnych wpisów, nie znaczy, że nie da się poprawić swojej historii kredytowej. Jest to jak najbardziej możliwe. Wystarczy na przykład zakupić jakiś tani przedmiot na raty 0% lub wziąć niewielki kredyt gotówkowy i spłacać zobowiązanie w terminie, można również po jakimś czasie dokonać wcześniejszej całkowitej spłaty.

Artykuł powstał we współpracy z portalem http://tani-kredyt.com.pl/.

Co jest kosztem uzyskania przychodu?

0
Co jest kosztem uzyskania przychodu

Koszt uzyskania przychodu to fraza bardzo lubiana przez przedsiębiorców rozliczających się na zasadach ogólnych. Fakt, że coś takiego istnieje, pozwala im dokonywać szerokich optymalizacji podatkowych i zmniejszyć znacznie swoją podstawę opodatkowania. Jednak, zwłaszcza dla początkujących przedsiębiorców, niekiedy kwestia tego, co jest kosztem uzyskania przychodu, a co nim nie jest, może być trudna do zrozumienia. W tym artykule postaramy się ją rozjaśnić.

Czym jest koszt uzyskania przychodu?

Koszt uzyskania przychodu to podatek poniesiony, aby działalność gospodarcza mogła przynosić dochód. Przykładowo, jeśli prowadzimy działania w Internecie, to kosztem uzyskania przychodu może być rachunek za Internet – bez niego nie bylibyśmy w końcu w stanie świadczyć naszych usług, a więc zarabiać. Żeby wydatek mógł być uznany za koszt uzyskania przychodu, musi spełnić następujące warunki:

  • musi zostać poniesiony w związku z potrzebami firmy (nie może być kosztem uzyskania przychodu więc przykładowo urlop prezesa)
  • powinien być odpowiednio udokumentowany
  • nie może znajdować się na liście wydatków wyłączonych z kosztów uzyskania przychodu.

Krótko mówiąc, jeśli chcemy coś zaliczyć do kosztów uzyskania przychodu (dzięki czemu ostatecznie zapłacimy mniejszy podatek dochodowy), musi to być wydatek typowo firmowy, podparty rachunkiem lub fakturą.

Więcej informacji na tematy związane z podatkami i finansami znajdziesz na specjalistycznych blogach, takich jak http://www.egzamin-podatkowy.pl/.

Czy rata kredytu jest kosztem uzyskania przychodu?

Warto wiedzieć, że nie można do kosztów uzyskania przychodu zaliczyć całości raty kredytu, a jedynie jej część odsetkową. Część kapitałowa nie jest kosztem, natomiast wszystkie opłaty związane z kredytem, w tym właśnie odsetki, już tak. Oczywiście, jedynie pod warunkiem, że kredyt (czy to typowo firmowy, czy zaciągnięty prywatnie przez osobę prowadzącą działalność gospodarczą) zostanie rzeczywiście wykorzystany na potrzeby firmy.

Co ciekawe, w przypadku leasingu do kosztów uzyskania przychodu można zaliczyć całą miesięczną ratę, a także koszt wykupu pojazdu, maszyny czy sprzętu biurowego.

Artykuł powstał we współpracy z portalem http://www.egzamin-podatkowy.pl/.

Najlepsza giełda kryptowalut

0
Najlepsza giełda kryptowalut

W dzisiejszych czasach mówi się, że liczą się jedynie pieniądze. Że są sensem istnienia i podąża się za posiadaniem jak największej fortuny. Często nie mówi się tylko o standardowej walucie, namacalnej, używanej do płacenia w różnych krajach.

Od czego zależą zarobki barmana?

0
drinki

Nasze zarobki będą zależały od kilku czynników. Jest to zawód, w którym zarobimy naprawdę różne stawki w zależności od miejsca, w którym jesteśmy zatrudnieni. Na wysokie wynagrodzenie możemy liczyć w firmach bardziej prestiżowych, świadczących wyższe usługi oraz posiadający bardziej ekskluzywny lokal. Wpływ na nasze wynagrodzenie ma również nasze staranie oraz nasze osobiste cechy. Im jesteśmy bardziej doświadczeni oraz możemy pochwalić się trikami i przepisami na własne drinki możemy negocjować o lepsze warunki pracy. Ile wynosi mediana zarobków barmana? Czy napiwki w tej pracy odgrywają jakąś rolę? Przekonajmy się!

Przeczytaj też: https://www.zawody.pl/ile-zarabia-barman/

Ile zarabia barman? – Mediana zarobków

Tą kwestią zainteresowały się branżowe portale zajmujące się wysokością zarobków Polaków oraz rynkiem pracy. Z badań okazało się, że w naszym kraju przeciętne zarobki barmana wynoszą około 2850 zł brutto. Jest to mediana, wynikająca z wyliczeń, według których połowa wszystkich zatrudnionych w naszym kraju barmanów zarabia kwoty mieszczące się w przedziale od 2000 zł brutto do 3640 zł brutto. To została połowa podzielona jest na dwie ćwiartki. Pierwsza z nich zarabia kwoty powyżej 3640 złotych brutto, niestety druga ćwiartka zrobi mniej niż 2000 zł brutto. Kwoty te są uwzględnione z różnych typów zatrudnienia, miejsc pracy a także poziomu doświadczenia barmanów.

Czy napiwki odgrywają ważną rolę w wynagrodzeniu barmana?

Poniekąd tak. Napiwki są bardzo istotnym elementem ogólnych zarobków pracy barmana. Sytuacja ich wysokości ma się podobnie do tego, którą obserwujemy w pracy kelnera. W Polsce dawanie napiwków nie należy do nawyków rodaków. Niemniej jednak coraz częściej zdarzają się sytuacje, że ktoś w większym mieście zostawia napiwek kelnerem czy barmanem. Oficjalnie nie ma podanych żadnych statystyk co do ich wysokości. Faktem jest jednak to, że w ekskluzywnych barach rekordziści mogą liczyć nawet na zarobek kilku tysięcy złotych zarobionych jedynie z napiwków z jednego wieczora.

Zobacz też: http://www.echos.pl/barman-jak-nim-zostac/

Nowe wyzwania higieniczne w firmach

0
Nowe wyzwania higieniczne w firmach

Pandemia stawia przed firmami wiele wyzwań. W obecnej sytuacji muszą zająć się nie tylko realizacją swoich zadań, ale także dbaniem o bezpieczeństwo pracowników i klientów. Konieczne jest zapewnienie odpowiednich środków do dezynfekcji oraz umożliwienie zachowania bezpiecznej odległości miedzy ludźmi.

ZOBACZ TEŻ