Jak uniknąć bólu nóg w pracy stojącej

Specyfika zawodów jest różna. Nie każdy z nas ma pracę, w której może siedzieć przez cały czas lub odpocząć od czasu do czasu. Są osoby, które w trakcie wykonywania obowiązków służbowych spędzają cały dzień na nogach. Bywa, że ciężko to znoszą. Wieczorem mogą bardzo cierpieć, a ich nogi mogą być spuchnięte, obolałe lub odrętwiałe. Zdarza się, że żadne kąpiele, aromatyczne olejki, masaże na to nie pomagają. Zresztą lepiej zapobiegać niż leczyć. Co w związku z tym robić, aby nie dopuścić do powstawania żylaków i nie męczyć się z bólem nóg.

Jak uniknąć bólu nóg w pracy stojącej?

  1. Wygodne buty

    Pierwszym krokiem powinien być zakup wygodnych butów, co sprawi, że mniej się będziemy męczyć. Jakie powinny być buty do pracy stojącej? Przede wszystkim powinny być odpowiednio dopasowane i w żadnym wypadku nie mogą nas uwierać, więc za małe buty odpadają. Ważny jest też materiał, z którego je wykonano. Najlepsze będą takie wykonane z miękkiej skóry, która przepuści powietrze, dzięki temu unikniemy oparzeń, stopy nie będą się pocić, a skóra w takim obuwiu lepiej oddycha. Można też kupić miękką wkładkę do butów, która poprawi ich wygodę, a sandałków i klapek wkładamy silikonowe wkładki. Najlepiej jest, gdy codziennie zakładamy inne obuwie, w ten sposób zmniejszamy ból nóg.

  2. Prawidłowa postawa

    Same dobre buty nie wystarczą. Powinniśmy też zadbać o prawidłową postawę ciała, czyli plecy zawsze trzymamy prosto, a nogi ustawiamy w lekkim rozkroku. W ten sposób poprawimy krążenie krwi w stopach i łydkach, a nogi będą nas mniej boleć.

  3. Ćwiczenia w trakcie pracy

    Stanie cały czas w jednym miejscu nie jest wygodne ani nie sprzyja wygodzie, więc nogi mogą nas boleć jeszcze bardziej. W trakcie pracy warto też spacerować i wykonywać krótkie ćwiczenia. Można przestępować z nogi na nogę lub wykonywać krążenia stopą. Kilka minut dziennie wystarczy, aby zmniejszyć ból nóg.

  4. Moczenie nóg

    Warto też moczyć nogi przez 10 minut w zimnej wodzie, ponieważ to przypiszą krążenie.

  5. Smarowanie nóg maścią lub żelem

    Następnie warto je smarować chłodzącą maścią, która zawiera heparynę i kasztanowiec lub oczar i arnikę. Można też nakładać na nie żel, który zmniejsza zmęczenie oraz ból nóg. Jednak trzeba pamiętać o systematyczności i kremować nogi codziennie, tylko w ten sposób osiągniemy efekty.

  6. Odpowiednia dieta i ćwiczenia

    Te wszystkie sposoby bardzo pomogą nam na ból nóg, ale nie wystarczy dbać tylko o stopy. Musimy myśleć o całym organizmie i warto zadbać o odpowiednią dietę. Unikajmy tłustych dań, warto sobie uświadomić, że osoby z nadwagą są bardziej narażone na bóle nóg i mają problemy z krążeniem. Dlatego dieta oraz aktywność fizyczna jest bardzo ważna to pomoże nam schudnąć oraz ma dobry wpływ na nogi.

  7. Dodatkowe wskazówki

    Możemy też skorzystać z pomocy specjalisty i wybrać się na masaż nóg oraz palców. Zapewni nam to lepsze krążenie, odpręży oraz poprawi wygląd skóry. W szczególnych przypadkach można też zażywać tabletki pobudzające krążenie. Najlepiej wybierać takie, które zawierają naturalne składniki.

 

 

Warning: A non-numeric value encountered in /usr/home/rmenkala3/domains/challengegroup.pl/public_html/wp-content/themes/Newspaper/includes/wp_booster/td_block.php on line 1008

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here