W świecie nowych mediów i różnych pomysłów na promowanie swojej działalności jedną z alternatywnych metod jest umieszczenie materiałów promocyjnych na swoim samochodzie. Jednak czy taki zabieg jest legalny?
Obecnie reklama pełni bardzo ważną funkcję w efektywnym prowadzeniu biznesu. Często można usłyszeć, że bez działalności na Facebooku lub w innych mediach nie istniejesz. Jest w tym sporo prawdy, ponieważ konkurencja na rynku i wielość usług sprawiają, że o Klienta należy walczyć. Zabieganie o jego uwagę może odbywać się zarówno w przestrzeni online, jak i offline. Warto postawić na obecność w mediach, o pokazywaniu swojej marki jako eksperta oraz starać się nawiązać więź z odbiorcami i potencjalnymi klientami. Ważne są również działania, które wychodzą poza strefę internetu. Wielu z nas czuje obecnie przesyt treści sponsorowanych w sieci, dlatego warto wychodzić poza tę strefę i stawiać również na alternatywne wersje reklamy. Ciekawą opcją jest umieszczanie materiałów promocyjnych na samochodach. Często wykorzystywane są ramki pod tablice rejestracyjne oraz oklejanie aut.
Jakie reklamy na samochodach są legalne?
Samochód to dobry nośnik informacji. Taką formę reklamy proponuje się osobom, które często są w trasie. Ten sposób pomaga dotrzeć do reprezentantów różnych grup docelowych. Może znajdować się na niej logo, dane kontaktowe, hasło reklamowe. Wszystko, aby zwiększyć rozpoznawalność marki. Często widać na drogach, zwłaszcza stojąc w korku takie wykorzystanie czterech kółek. Jednak czy taka forma promocji jest legalna? Na polskich drogach subtelne reklamy samochodowe wykorzystujące oklejenie lub ramki tablicy rejestracyjnej są dozwolone. Warto się jednak upewnić, czy w przypadku pojazdów w leasingu, nie jest wymagana zgoda firmy leasingowej.
Jaki sposób reklamowania wykorzystującego samochód jest nielegalne?
Do nielegalnej formy wykorzystywania pojazdu jako nośnika reklamy zalicza się samochody, które przez kilka tygodniu stoją na parkingu, poboczu, chodniku i pełnią funkcję słupów reklamowych. Takie auto zajmuje często miejsce parkingowe mieszkańcom. To również sposób na zaoszczędzenie na reklamach outdoorowych np. w formie bilbordu. Nieraz też sposób na ominięcie zakazu na umieszczenie reklamy w danym miejscu. Dlatego ten sposób nie jest legalnym sposobem na promocję swojego biznesu lub usług. W takim przypadku trzeba liczyć się z zapłaceniem kary. Inną niedozwoloną metodą promocji jest również zajmowanie pasa drogowego przez np. lawetę z reklamą lub pojazd z przyczepą.