System zarządzania flotą to nie tylko doskonałe narzędzie do optymalizacji kosztów. To także system, który powoduje wzrost przychodów, gdyż umożliwia sprawniejszą obsługę klientów. Wiele firm opierających swoją działalność na sprawnym funkcjonowaniu floty samochodowej boryka się z problemami odpowiednio szybkiego reagowania na pojawiające się zamówienia. Jeszcze większe problemy widoczne są w obszarze informowanie klienta o planowanym terminie wykonania usługi lub ewentualnych opóźnieniach. Usprawnienie tych procesów może dać dużą przewagę konkurencyjną. Dlaczego?
Oczekiwania klientów
Klienci przywiązują coraz większą uwagę do czasu realizacji usług. Nikt nie lubi czekać dłużej niż jest to absolutnie konieczne, a firmy które to rozumieją i są w stanie dostosować wewnętrzne procesy do oczekiwań klientów zyskują coraz większą przewagę rynkową.
Przy zamawianiu kuriera, taksówki lub jedzenia na wynos często szybkość dostawy jest ważniejsza niż jej koszt. Innymi słowy klienci są w stanie zapłacić więcej jeżeli nie będą musieli zbyt długo czekać. Dlatego firmy będące w stanie odpowiadać na tę potrzebę będą zdobywać nowych klientów
i maksymalizować sprzedaż.
Klienci często zapłacą jeszcze więcej jeżeli będą mogli być na bieżąco informowani o czasie potrzebnym na realizacje ich zamówienia. I to bez konieczności bezpośredniego kontaktu z kierowcą, który powinien raczej koncentrować się na innych zadaniach.
Pomocny system
Kompleksowy system zarządzania flotą pomaga firmom w radzeniu sobie z problemem szybkości obsługi zamówień. Monitorowanie pojazdów pozwala na przydzielanie zamówień kierowcom, którzy znajdują się w lokalizacji pozwalającej najszybszą obsługę klienta. Zautomatyzowany system komunikacji pozwala na natychmiastowe wysłanie kierowcy wszystkich danych niezbędnych do realizacji zgłoszenia.
Integracja systemu monitoringu z systemem nawigacji pozwala na wyposażenie kierowców w informacje umożliwiające wybór najszybszej trasy. Dane dotyczące natężenia ruchu powodują, że możliwe jest uniknięcie przykrych niespodzianek w postaci korków. Dzięki temu możliwa jest jeszcze szybsza obsługa zamówień, a praca kierowców staje się zdecydowanie łatwiejsza.
Klienci lubią być informowani o statusie realizacji ich usługi. Stosując system precyzyjnie określający czas dotarcia pojazdu do miejsca docelowego platforma może wysyłać do klientów wiarygodne komunikaty zaraz po otrzymaniu zgłoszenia. Natomiast monitoring lokalizacji pojazdów pozwala działom obsługi klienta na szybkie poinformowanie o możliwej zmianie czasu dotarcia kierowcy. Co ważne stosowanie systemu zarządzania flotą pozwala na działanie proaktywne. Dzięki temu klient nie jest narażony na negatywne odczucia związane z wydłużającym się oczekiwaniem i brakiem informacji.
Źródło: Tom Tom – Bezpieczna jazda