Każdy liczący się na rynku przedsiębiorca doskonale wie, że kluczem do sukcesu jest nie tylko doskonały produkt lub świetnie wykonana usługa, ale również przemyślana i wyrazista reklama. Z tego powodu, pierwszym elementem, o którym warto pomyśleć zakładając własną działalność, jest szyld reklamowy.
To właśnie on pierwszy informuje potencjalnych klientów o tym, gdzie zlokalizowana jest siedziba firmy, i to on pierwszy zostaje przez nich oceniony. Nierzadko to właśnie od wyglądu szyldu zależy, czy klient zdecyduje się wejść do naszego lokalu i skorzystać z oferty. Dlatego też tak ważne jest, aby tę swoistą wizytówkę swojej firmy wybierać rozsądnie i wiedzieć, czym kierować się podczas tego wyboru.
Jaki powinien być nowoczesny szyld? Sprawdź!
Należy też pamiętać, aby nie skupiać się jedynie na wyglądzie napisu, ale wziąć pod uwagę również inne istotne kwestie, takie jak na przykład stopień jego odporności na oddziaływanie niekorzystnych warunków zewnętrznych oraz cenę samego produktu, jak i usługi jego montażu. Wiele zależne jest też od tego, w jakim miejscu szyld ma zostać ulokowany oraz jak duży powinien być, aby każdy mógł go zobaczyć.
Tradycyjne czy innowacyjne rozwiązania?
Na to pytanie nie ma jednoznacznej odpowiedzi, ponieważ wszystko zależy przede wszystkim od naszych upodobań. Każde z dostępnych na rynku rozwiązań ma szereg zalet. Podejmując decyzję weźmy więc pod uwagę przede wszystkim:
- charakter miejsca, które chcemy oznaczyć przy pomocy szyldu (nie jest tajemnicą, że inne wymagania stawia się szyldom, które maja zostać ulokowane na budynku instytucji publicznej, a inne tym, które zawisną nad lokalem gastronomicznym czy dyskotekowym);
- wielkość i kolor liter, które są nam potrzebne, aby napis był zauważalny;
- materiał, z którego szyld ma zostać wykonany (do najpopularniejszych należą zwłaszcza emalia, pleksa oraz PCF);
- odporność liter na warunki atmosferyczne (zwłaszcza, jeśli napis ma być umieszczony na zewnątrz budynku);
- dodatkowe efekty, np. możliwość podświetlenie napisu;
- koszt wykonania i montażu szyldu (różni wykonawcy oferują różne ceny i usługi – warto wcześniej zapoznać się z różnymi ofertami i wybrać najbardziej interesującą);
- preferencje grupy docelowej, do której chcemy dotrzeć reklamując naszą firmę (inne upodobania mają nastolatkowie, a inne osoby starsze – warto o tym pamiętać!).
Co powinien zawierać dobry szyld?
Szyld reklamowy to przede wszystkim wizytówka firmy. Powinien więc wskazywać nie tylko nazwę przedsiębiorstwa, ale też jego logo oraz informacje o właścicielu. Dobrze, aby zwracał uwagę również na to, czym firma ta się zajmuje. Wiele szyldów przygotowywanych jest tak, aby klient od razu wiedział, jakich usług lub produktów może się spodziewać.
Podświetlenie ma znaczenie!
Wiele firm zajmujących się produkcją szyldów posiada obecnie w swojej ofercie również szyldy podświetlane. Warto się na nie zdecydować, jeśli zależy nam na tym, aby nasz lokal był widoczny o każdej porze dnia i nocy, a także, aby wyróżniał się na tle innych. W przypadku tego rozwiązania wykorzystuje się tak zwane podświetlenie o charakterze zewnętrznym, które w większości przypadków dobiera się indywidualnie do potrzeb klienta.
Którego wykonawcę wybrać?
Na rynku funkcjonuje wiele firm, które zajmują się produkcją szyldów. Warto jednak wybrać taką, która posiada najbardziej kompleksową ofertę. Szyldy Wrocław to nie tylko gwarancja wysokiej jakości produktu, ale również usługi projektowania oraz montażu napisu. Wybór wykonawcy, który realizuje wszystkie wymienione usługi, to nie tylko oszczędność czasu, ale też pieniędzy.