Jak reagować na agresję?

0
Jak reagować na agresję?

Agresja jest coraz bardziej obecna w naszym życiu. Spotykamy się z nią w domu, szkole lub pracy czy na ulicy. Niestety często nie mamy pojęcia, jak sobie nią poradzić. Nie jesteśmy uczeni, co mamy zrobić w sytuacjach, gdy spotykamy się agresją. Z reguły jesteśmy zaskoczeni, że tak się dzieje i nie mamy pojęcia, jak reagować. Czasami zdarza się, że boimy się agresora. W codziennych rozmowach temat agresji jest pomijany lub bagatelizowany, za to w mediach jest wyolbrzymiony. Dlatego tak trudno sobie radzić z tym zjawiskiem, ponieważ nikt nas tego nie uczy ani nie rozmawia się właściwie na ten temat.

Jak reagować na agresję?

Żyjemy w kraju chrześcijańskim i często nam się powtarza, że w przypadku ataku agresji, powinniśmy nastawić drugi policzek. Jednak, czy to na pewno jest dobra metoda? Agresor może czuć się po tym bezkarny i coraz częściej może atakować. Dlatego warto wiedzieć, jak odpowiednio reagować na agresję. Oczywiście, nie chodzi o to, żeby atakować agresora tylko działać asertywnie. Przedstawiamy Wam pewne wskazówki. Po pierwsze, należy zdefiniować co to jest agresja

Na początku musimy się, czym właściwie jest agresja oraz jakie formy może przybierać. Trzeba pamiętać, że to nie tylko bicie czy kopanie. Agresja może też być psychiczna, czyli słowna. Może też być skierowana na zewnątrz lub wewnątrz. Pierwszy rodzaj jest oczywisty, chodzi o ranienie innych. Agresor głównie poniża, zastrasza, ale też manipuluje. Agresja skierowana wewnątrz, inaczej autoagresja jest kierowana przeciwko samemu sobie głównie z powodu braku akceptacji.

 

Nie lekceważ agresji

Z agresją można walczyć na kilka sposobów. Warto jednak zdać sobie sprawę, że oznacza ona głównie słabość agresora. Takie osoby często nie radzą sobie z własnymi emocjami i starają się na kimś wyżyć. Nie można na to pozwalać i trzeba reagować na ataki agresji. Agresorzy czują się tak pewnie, ponieważ mało osób reaguje na ich działanie.

Uspokój agresora za pomocą zniżania głosu

Bardzo skuteczną metodą jest dopasowanie się do agresora. Może to zaskoczyć, ale początkowe dopasowanie tonu głosu do osoby atakującej, a następnie stopniowe zniżanie, często ją uspokaja. W momencie, gdy agresor wrzeszczy, my też powinniśmy. Kolejnym krokiem powinna być rozmowa z osobą atakującą i stopniowa zmiana tonu głosu na spokojny. Najważniejsze w tym zadaniu jest panowanie nad emocjami, tylko wtedy uda nam się osiągnąć efekt i uniknąć kłótni. Spokojny ton głosu nam to ułatwi.

 

Zachowaj spokój i mów wolno

Ta metoda jest podobna do pierwszej. Jednak w jej przypadku, powinniśmy cały czas utrzymywać ten sam ton głosu. Musimy mówić normalnie, ale konieczne jest zachowanie spokoju. W ten sposób dajemy sygnał, że nie damy się wyprowadzić z równowagi. Powinniśmy też dać agresorowi do zrozumienia, że nie zaczniemy z nim rozmawiać, dopóki się nie uspokoi. W ten sposób zyskujemy przewagę. Teraz to my decydujemy, co akceptujemy i my kierujemy rozmową. Jednak musimy zapamiętać, aby nie zrobić niczego, co nam się nie podoba.

Jak rozwijać umysł?

0
Jak rozwijać umysł?

Umysł możemy rozwijać w każdym wieku. Warto sobie uświadomić, że korzystamy tylko z niewielkiej jego części. Dzięki ćwiczeniom na niego, będziemy szybciej się uczyć oraz szybciej realizować nasze cele. Poniżej kilka ćwiczeń na mózg, jeśli będziemy wykonywać je regularnie szybko pojawią się efekty.

Jak rozwijać umysł?

Rób rzeczy których się boisz

Przezwyciężenie naszego strachu pomoże zmienić nasz sposób myślenia w bardzo szybki sposób. Najlepiej bezpośrednio zmierzyć się z naszym lękiem.

 

Stań w obronie samego siebie

Część z nas ma problem z atakami słownymi i nie potrafimy się przed nimi bronić. Jeśli uda nam się uporać z pierwszym atakiem to zmienia się nasz sposób myślenia.

 

Przestań mówić

Jeśli zamilkniemy chociaż na chwilę to nasze myśli zaczną krążyć, a tym samym nasz mózg będzie ćwiczył.

 

Wzmocnij swoje mocne strony

Rzadko wzmacniamy nasze umiejętności, a nie zdajemy sobie sprawy z faktu, że to świetny sposób na ćwiczenie umysłu.

 

Wybierz się do galerii sztuki

Próby rozszyfrowania, co artysta miał na myśli pomogą nam zrozumieć, o czym myślą inni ludzie.

 

Zawiąż sobie oczy na cały dzień

W ten sposób postawimy się w roli osoby niewidomej i znacznie zmienimy nasz sposób postrzegania życia.

 

Stój na krześle przez 5 minut dziennie

To może wydawać się śmieszne, ale w ten sposób wzmacniamy naszą samodyscyplinę, dzięki czemu przygotowujemy się do wprowadzania zmian w naszym życiu.

 

Tańcz kiedy nikt nie patrzy

Takie zachowanie może nam się wydawać głupie i dziwne, ale dzięki temu możemy pozbyć się naszych zahamowań.

 

Daj komuś niespodziewanie pieniądze

Jeśli ofiarujemy komuś pieniądze to sprawimy, że zmieni się nasze podejście do nich. W ten sposób możemy się przygotować do wprowadzania zmian w naszym życiu.

 

Zacznij o sobie myśleć w pozytywny sposób

Warto odkrywać swoje pozytywne cechy i być z siebie dumnym. Takie zachowania wzmocnią naszą samoocenę.

 

Podejmuj ryzyko

Jeśli zrobimy coś, czego wcześniej baliśmy się wykonać to opuścimy naszą sferę komfortu i sprawimy, że nasze życie zmieni się na zawsze.

 

Porozmawiaj z nieznajomym

Kolejne ćwiczenie, które pozwoli opuścić naszą sferę komfortu. Wystarczy powiedzieć „dzień dobry” do obcej osoby na ulicy, a może to mieć wiele pozytywnych konsekwencji.

 

Chodź po domu na golasa

W tym ćwiczeniu nie chodzi o to, żeby zostać ekshibicjonistą. Na golasa chodźmy, gdy jesteśmy sami. W ten sposób pozbędziemy się myśli, co jest niestosowne, a co poprawne.

 

Przeczytaj książkę autora, którego najbardziej unikasz

Przeczytanie książki autora, po którego zwykle nie sięgamy pozwala nam przejąć kontrolę nad naszym umysłem. Pozwoli to też nam spojrzeć na nasze myśli z innej perspektywy.

 

Napisz o sobie artykuł

Powinniśmy pisać o sobie, naszym życiu oraz tym, co nas motywuje. Pozwoli nam to spojrzeć na nasze życie z szerszej perspektywy.

 

Wierz w siebie

Niektórzy z nas myślą, że życie zostało z góry zaplanowane i nic nie mogą w nim zmienić. Warto uświadomić sobie, że to my kontrolujemy nasze życie. Dzięki temu zaczniemy wierzyć w siebie i nasze możliwości.

 

Jak się skutecznie komunikować?

0
Jak się skutecznie komunikować?

Prawidłowa komunikacja jest niezbędną umiejętnością w naszym życiu. Przydaje się w sytuacjach prywatnych oraz zawodowych. Niestety nie każdy sobie dobrze radzi ze skuteczną komunikacją. Warto więc zapoznać się ze wskazówkami, które nam tę sztukę ułatwią.

Jak się skutecznie komunikować?

  1. Przede wszystkim powinniśmy sobie zrozumieć, jak ważna jest komunikacja w naszym życiu. Trzeba uświadomić, ile czasu poświęcamy na tę czynność w ciągu dnia, a zajmuje to mnóstwo godzin.
  2. Warto mówić jasno i wyraźnie, wtedy wszyscy będą mogli nas zrozumieć i szybciej zapamiętają nasz przekaz. Powinniśmy też zwracać uwagę na to, co mówimy. Najlepiej posługiwać się prostymi słowami i wyrażeniami. Trzeba mówić na tyle głośno, aby ludzie nas słyszeli. Jednak nie przesadzajmy z tonem głosu, bo wtedy ktoś może pomyśleć, że się kłócimy. Nie wolno też mamrotać ani bełkotać.
  3. Powinniśmy aktywnie słuchać, wtedy ludzi będą z nami chętniej rozmawiać. Aktywne słuchanie sprawi, że będziemy wiedzieć, ile z tego, co powiedzieliśmy dotarło do naszego słuchacza.
  4. Warto też akcentować w różny sposób to, co mamy do przekazania. W ten sposób ubarwimy naszą wypowiedź i zachęcimy innych do słuchania nas.
  5. Zanim zaczniemy mówić, powinniśmy uświadomić sobie to, co chcemy przekazać. Już na samym początku, powinniśmy sprecyzować cel, który zamierzamy osiągnąć.
  6. Czasami jesteśmy ekspertami w danym temacie, wtedy nasz przekaz może być skomplikowany dla innych. Należy więc ustalić trzy główne punkty, a w trakcie konwersacji pilnować, żeby rozmowa toczyła się wokół nich.
  7. Jak już wymyślimy główne punkty, powinniśmy dopracować dodatkowe fakty i historie, które będą toczyły się wokół nich. Nie odbiegajmy za bardzo od tematy w trakcie wypowiedzi.
  8. Nie zawsze jest możliwość, aby znać wszystkie osoby, z którymi rozmawiamy. Jednak warto rozpoznawać tych, z którymi już mieliśmy okazje się zapoznać. Warto też kierować różne gesty w stronę słuchaczy, a oni to odwzajemnią.
  9. Powinniśmy panować nad wyrazem naszej twarzy, unikajmy takiego, który wyraża negatywne uczucia. Musimy też dostosowywać go do okoliczności. Warto też pilnować własnych zachować i panować nad tymi, które są niemile widziane.
  10. Warto też utrzymywać kontakt wzrokowy to pomoże nam nawiązać odpowiednią relację z naszymi rozmówcami. W ten sposób wysyłamy sygnał, że jesteśmy godni zaufania. Nie możemy też z tym przesadzać, kontakt wzrokowy powinien trwać od 2 do 6 sekund. Dłużej może być niemile widziane.
  11. Warto też wykorzystać oddechy na pauzę, dzięki temu będziemy wygłaszać zdania z większą siłą. Krótka przerwa wzbudza zainteresowanie odbiorców i daje im czas na przetworzenie tego, o czym mówimy. Przerwy w trakcie wypowiedzi pomoże zachować stały i spokojny głos.
  12. Trzeba też panować nad gestykulacją. Gesty mogą wyrażać coś, czego nie chcemy przekazywać. Nadmierna gestykulacja może też nie być dobrze widziana i rozproszy naszych słuchaczy.
  13. Powinnyśmy też dostosować rozmowę do miejsca i okoliczności. W pewnych miejscach niektóre tematy nie powinny być poruszane.

 

 

 

Jak się zmotywować do pracy?

0
Jak się zmotywować do pracy?

Motywacja to niezbędna rzecz w naszym życiu. Często jej nie doceniamy, a nie zdajemy sobie sprawy z tego, jak bardzo jest nam potrzebna, zwłaszcza w naszej pracy. Bez niej często nie mamy ochoty wykonywać danych czynności i musimy się do nich zmuszać. Część osób potrafi tak działać i nie stanowi to dla nich żadnego problemu, w ogóle ich nie interesuje po co daną czynność wykonują tylko ją robią. Jednak są to nieliczne wyjątki. Większość z nas woli wykonywać rzeczy, które je interesują i najchętniej doprowadzają sprawy do końca, gdy mają odpowiednią motywację.

Jak się zmotywować do pracy?

Poczta elektroniczna oraz komunikatory internetowe

To doskonałe narzędzia, które ułatwiają komunikację z otoczeniem. Czasami trudno bez nich zdobyć informacje na temat tego, co się dzieje wokół nas. Jednak czasami pochłaniają zbyt wiele naszego czasu, który moglibyśmy poświęcić na pracę. Dlatego warto wyznaczyć sobie czas, w którym sprawdzamy pocztę i odpisujemy na wiadomości. Najlepiej zrobić to dwa razy w ciągu dnia, a nie co chwilę. Częste sprawdzanie poczty, a także rozmowy przez komunikatory może źle wpływać na naszą pracę.

 

Wyłącz telefon

Nie tylko poczta mailowa oraz komunikatory przeszkadzają nam w pracy. Telefon to kolejna rzecz, która może negatywnie wpływać na naszą motywację. Dlatego w czasie, gdy mamy wiele pilnych zadań do wykonania powinniśmy wyciszyć dźwięk lub nawet włączyć pocztę głosową. Podobnie jak pocztę powinniśmy go sprawdzać dwa razy w ciągu dnia. Oczywiście, inaczej wygląda sytuacja osób, które do wykonania większości obowiązków potrzebują telefonu.

 

Trzymaj się rutyny lub harmonogramu

Powinniśmy pracować według ustalonego harmonogramu, w którym znajdziemy czas na przerwę. Nieważne na co ją poświęcimy, ale warto mieć moment w ciągu dnia, który poświęcimy na odpoczynek od pracy.

 

Lista zadań

Bardzo pomocne jest też przygotowanie listy zadań, które musimy wykonać w ciągu dnia. Dzięki temu łatwiej będzie nam zorganizować czas w czasie pracy oraz zwiększymy naszą efektywność.

 

Wizualizacja celu

Powinniśmy też zdać sobie sprawę z tego, co jest dla nas najważniejsze. Pomoże nam w tym wyobrażenie sobie czynności, którą mamy wykonać oraz gotowego celu. Taka wizualizacja pomaga wielu osobom. Nie zdajemy sobie sprawy z tego, że podświadomość ma ogromny wpływ na nasze działanie oraz fakt, czy uda nam się osiągnąć sukces. Dlatego warto skorzystać z jej pomocy, aby wyobrazić sobie przyszłe sytuacja, w których udaje nam się zrealizować nasze cele. Im częściej będziemy to robić, tym nasze wyobrażenie stanie się realniejsze, a wtedy będziemy się bardziej starać, aby osiągnąć sukces.

 

Nagradzaj się za dobrze wykonaną pracę.

Po wykonanej pracy, czyli skończeniu projektu przed terminem lub wykonaniu wszystkich zadań z listy przed czasem, warto zafundować sobie jakaś nagrodę. Nie musi to być wielka rzecz, wystarczy kupić sobie drobny upominek lub wybrać się na weekend do spa. Dzięki takiej nagrodzie będziemy mieli dodatkową motywację, aby przyszłości realizować swoje cele.

 

 

Jak wybrać najlepszy dla siebie zawód?

0
Jak wybrać najlepszy dla siebie zawód?

Określenie naszej ścieżki życiowej powinien nastąpić na wczesnym etapie naszego życia. Im szybciej to nastąpi, tym lepiej dla nas. Przed ukończeniem szkoły średniej i wyborem uczelni, już powinniśmy wiedzieć, co chcielibyśmy robić w przyszłości. Dyplom uczelni jest tylko jednym z kryteriów, który może nam pomóc zdobyć upragnioną pracę. Jednak powinniśmy wybrać odpowiednie studia, aby później było nam łatwiej osiągnąć nasze cele. Niestety rynek zawodowy jest bardzo rozbudowany i może to być trudne zadanie. Część z nas o najmłodszych lat wie, co chce robić w przyszłości, ale są to nieliczni. Większość nie ma pojęcia czym mogliby się zajmować i wybór odpowiedniego zawodu jest dla nich niezwykle trudny. Jest jednak kilka spraw, które powinniśmy brać pod uwagę przy wyborze zajęcia dla nas, może to nam ułatwić poszukiwania.

Jak wybrać najlepszy dla siebie zawód?

Zainteresowania

Są pewne rzeczy, które mogą mieć wpływ na to, czy nasza praca będzie dla nas przyjemna, czy wręcz przeciwnie będzie nas męczyć. Dlatego zawód powinniśmy wybierać zgodnie z naszymi zainteresowaniami. Niestety może to się wiązać z wieloma trudnościami, którym będziemy musieli sprostać, gdy nasze hobby okaże się zbyt ryzykowne. Warto jednak pamiętać, że jeśli wybierzemy pracę, która nie będzie się łączyć z naszymi zainteresowaniami będziemy się męczyć i czeka nas spore rozczarowanie. Nie zatrą go nawet pieniądze. Satysfakcję życiową osiągniemy, gdy połączymy pracę z zainteresowaniami.

 

Przekonania

Zainteresowania to niejedyna rzecz, którą powinniśmy brać przy wyborze zawodu. Kolejną rzecz, na którą musimy zwrócić uwagę są przekonania. Nasz zawód powinien być zgodny z poglądami, które reprezentujemy. W przeciwnym wypadku możemy często wdawać się w kłótni i nie narobić sobie kłopotów. Wprowadzanie naszych przekonać do życia zawodowego sprawi, że będziemy poświęcać każdą chwilę swojej pracy i będziemy mogli żyć w zgodzie ze sobą. Feministka sprawdzi się jako pracownik socjalny, osoba, która walczy o prawa zwierząt jako prawnik, a ktoś kto chce zapobiegać chorobom może zostać lekarzem.

 

Umiejętności

Następnie warto przemyśleć jakie mamy zdolności i umiejętności. To bardzo wielki wpływ na wybór zawodu. W końcu nie zostaniemy muzykiem, jeśli nie mamy słuchu muzycznego. Nie mamy też szans na karierę w agencji marketingowej, gdy z naszą kreatywnością jest kiepsko. Jak odkryjemy umiejętności nie możemy spoczywać na laurach tylko powinniśmy je rozwijać przez całe życie. Wówczas łatwiej zdobędziemy pracę i szybciej osiągniemy sukces życiowy. Warto też wiedzieć, że nasze umiejętności mogą być głęboko ukryte i może być trudno je odkryć.

 

Określenie profesjonalnej ścieżki kariery

Jak już przeanalizujemy powyższe kroki, przychodzi pora na określenie profesjonalnej ścieżki kariery. Powinniśmy wybrać taką, która da nam prawdziwą satysfakcję, a to nie jest łatwa sprawa. Warto też pamiętać, że droga do sukcesu może być wyjątkowo trudna, ale warto ją pokonać. Dlatego najlepiej wybierać zawód zgodny z naszymi indywidualnymi preferencjami, a będziemy kochać swoją pracę.

Jak zachować się na rozmowie kwalifikacyjnej?

0

Rozmowy kwalifikacyjne są bardzo stresujące i często nie wiemy, jak odpowiadać nawet na najprostsze pytania. Stres sprawia, że kiepsko wypadamy, a to właśnie od takich rozmów zależy, czy otrzymamy wymarzoną pracę. Trzeba wtedy pamiętać, że rozmowa kwalifikacyjna ma udowodnić, że jesteśmy odpowiednią osobą na dane stanowisko. Dlatego warto odpowiednio się na niej zachować, ponieważ jesteśmy poddawani stałej ocenie i wszystko ma wpływ na to, czy zdobędziemy dane stanowisko.

Jak zachować się na rozmowie kwalifikacyjnej?

  1. Na rozmowie o pracę jesteśmy oceniani od samego początku, więc pod żadnym pozorem nie powinniśmy się spóźniać. Najlepiej będzie, gdy przyjdziemy kilka minut przez planowaną rozmową. Spóźnienia nie są mile widziane i źle o nas świadczą.
  2. Warto też zachować pewność siebie i utrzymać uśmiech na twarzy. Jednak trzeba zachować równowagę, aby nie przesadzić, bo możemy się wydać zarozumiali. Warto też być optymistą, wtedy udzieli się to naszemu rozmówcy, a to sprawi, że wywrzemy dobre wrażenie.
  3. Nie powinniśmy siadać do momentu, aż ktoś wskaże nam miejsce i pozwoli usiąść.
  4. Ważna jest też nasza mowa ciała. Pamiętajmy, że nasz rozmówca cały czas nas obserwuje. Na krześle powinniśmy siedzieć prosto i tak, żeby było na wygodnie. Pod żadnych pozorem nie siadajmy na skraju, bo ktoś pomyśli, że chcemy jak najszybciej uciec z tego miejsca. Nie powinniśmy krzyżować rąk ani nóg, ponieważ będziemy sprawiać wrażenie osoby, która ma coś do ukrycia i jest skrępowana. Niektórzy lubią siedzieć ze skrzyżowany nogami, jeśli musimy to zrobić, powinny być one zwrócone w stronę rozmówcy. Wtedy odniesie on wrażenie, że czujemy się komfortowo. Nie wolno nam się niczym bawić, gdyż będzie to zdradzało nasze zdenerwowanie. Powinniśmy się zachowywać spokojnie. Nie dotykajmy ust, ucha ani karku to może świadczyć o kłamstwie. Przez 70% czasu rozmowy powinniśmy utrzymywać kontakt wzrokowy.
  5. Wiele osób jest świetnie przygotowanych rozmowy i przećwiczyli odpowiedzi na większość pytań. Jednak nie powinny dawać tego po sobie poznać i odpowiadać na pytania po chwilowym zastanowieniu. Rozmówca powinien myśleć, że dopiero przygotowujemy się do odpowiedzi na dane pytanie. Jeśli bardzo szybko będziemy mówić to pracodawca nabierze przekonania, że nauczyliśmy się odpowiedzi na pamięć. Nasze wypowiedzi nie powinny też trwać dłużej niż 4 minuty.
  6. Powinniśmy też wykazywać zainteresowanie rozmową kwalifikacyjną. W momencie, gdy rozmówca zapyta, czy mamy jakieś dodatkowe pytanie to powinniśmy je zadać. Jednak nigdy nie pytajmy o zarobki, premię oraz świadczenia, bo wyjdziemy na materialistów.
  7. Powinniśmy też spełniać wszystkie cechy dobrego słuchacza, to zrobi dobre wrażenie. Warto patrzeć rozmówcy w oczy, uśmiechać się i wykazywać zrozumienie. W momencie, gdy co jest dla nas niejasne, powinniśmy o tym zakomunikować. To zrobi dobre wrażenie.
  8. Na koniec warto podziękować za poświęcenia nam czasu oraz możemy zapytać, kiedy możemy się spodziewać wyników rozmowy.

 

Jak zacząć przemówienie?

0
Jak zacząć przemówienie?

Wystąpienia publiczne są bardzo trudne, a u części osób wzbudzają mnóstwo stresu. Niektórzy panicznie boją się przemawiać, inni nie wiedzą, co dokładnie mają mówić. Warto sobie uświadomić, że początek przemówienia jest najważniejszy. To właśnie na ten fragment ludzie zwrócą największą uwagę. Musimy też uświadomić sobie, że to właśnie pierwsze dwie minuty decydują o sukcesie lub porażce całego naszego przemówienia. Jeśli w tym czasie nie zainteresujemy słuchaczy, możliwe, że nie uda nam się tego dokonać do końca naszej mowy, z reguły ludzie po prostu przestają słuchać. Dlatego bardzo ważne jest, aby początek przemówienia był interesujący. Mamy dla Was kilka porad, które pomogą dobrze zacząć przemowę.

Jak zacząć przemówienie?
SONY DSC
  1. Po pierwsze przemówienie powinno się przygotować z wyprzedzeniem i zapisać, a następnie się go nauczyć. Notowanie bardzo pomaga – w ten sposób skupimy się na treści i zapanujemy nad naszymi myślami. Niektórzy mają słabą pamięć i mogą nie zapamiętać przemowy. Jednak warto nauczyć się chociaż kilku początkowych zdań. Dzięki temu przemowę zaczniemy z ogromną pewnością siebie. Warto też uświadomić sobie, że pustka na początku jest z reguły oznaką tremy. Im szybciej nauczymy się zwalczać, tym łatwiej będzie nam przemawiać.
  2. Wstęp przemówienia powinien być prosty i łatwo zapadający w pamięć. Na tym etapie nie powinniśmy się popisywać naszą kreatywnością ani dramatyzmem. Tego typu zabiegi lepiej zostawić na dalszą część naszej mowy. Zbyt skomplikowany wstęp trudno zapamiętać, a przecież chcemy, żeby nasi słuchacze jeszcze przez długi czas go wspominali. Jednak wstęp nie może być też nudny ani zasadniczy, bo może nas nikt nie słuchać.
  3. Żarty warto stosować tylko wtedy, gdy mamy do tego talent. W innym przypadku lepiej je sobie darować, ponieważ mogą tylko popsuć naszą mowę. Jeśli przemówienie powinno być wesołe to najlepiej skupić się na wesołych komentarzach, a żarty zostawić dla osób, które mają naturę komika.
  4. Na początku przemówienia nie powinniśmy przepraszać za bycie słabym mówcą, brak genialnej mowy ani za nasze zdenerwowanie. Powinniśmy sobie też darować podziękowania publiczności za obecność, nie wyróżniajmy też z osobna każdego VIP-a, który znajduje się wśród słuchaczy. Jeśli zrobimy jedną z tych rzeczy, słuchacze i tak wezmą to za żart, a wtedy przestaną słuchać. W tej sytuacji zaczną skupiać się na naszych słabościach i stracą zainteresowanie tym, co mamy do powiedzenia.
  5. Nie tylko nasze słowa mają wpływ na słuchaczy, ale też mowa ciała. Ma ona ogromne znaczenie i publiczność podświadomie będzie nas oceniać na tej podstawie. Dlatego powinniśmy wejść na scenę z uśmiechem. Przez całe przemówienie stójmy prosto i mówmy pewnym siebie, wyraźnym głosem. Warto też nawiązać kontakt wzrokowy ze słuchaczami.
  6. Dobrze zabrać ze sobą kartkę z przemówieniem na wszelki wypadek.
  7. Zanim przystąpimy do pracy, warto też zdobyć jak najwięcej informacji o naszych słuchaczach, dzięki temu łatwiej będzie nam przygotować przemówienie, które ich zainteresuje.

Jak znaleźć motywację?

0
Jak znaleźć motywację?

Motywacja to niezbędna rzecz w naszym życiu. Często jej nie doceniamy, a nie zdajemy sobie sprawy z tego, jak bardzo jest nam potrzebna do działania w pracy, ale też w życiu osobistym. Bez niej często nie mamy ochoty wykonywać danych czynności i musimy się do nich zmuszać. Część osób potrafi tak działać i nie stanowi to dla nich żadnego problemu, w ogóle ich nie interesuje po co daną czynność wykonują tylko ją robią. Jednak są to nieliczne wyjątki. Większość z nas woli wykonywać rzeczy, które je interesują i najchętniej doprowadzają sprawy do końca, gdy mają odpowiednią motywację. Pojawia się ona, gdy na czymś nam zależy i za wszelką cenę chcemy to osiągnąć. Dotyczy to jednak celów osobistych. Czasami jednak trudno znaleźć motywację, ale nie jest to nierealne. Wystarczy się zastanowić, co zyskamy po wykonaniu danego zadania oraz przejść przez kilka kroków.

Jak znaleźć motywację?

Na początku należy się nie dołować i zdać sobie sprawę z tego, że wiele osób jest w podobnej sytuacji. Ludzie często szukają motywacji, a to zadanie nie jest łatwe. Wystarczy zobaczyć, jak wiele osób próbuje schudnąć, a następnie szybko się poddaje. Z reguły dzieje się talk, ponieważ nie mają wystarczającej motywacji. Co zrobić, aby nie popełnić ich błędów? Musimy znaleźć osobisty cel, z którego nie będziemy chcieli rezygnować.

 

Zrezygnować jest bardzo łatwo, wystarczy drobne niepowodzenie. Jednak nie wolno zrażać się porażkami ani przeciwnościami losu. Jednak musimy być nastawieni na to, że po drodze możemy ich sporo napotkać. Jeśli chce się osiągnąć sukces, trzeba na niego zapracować. Pamiętając takie rzeczy, nie będziemy tak szybko się poddawać, bo będziemy wiedzieć, że porażki są częścią sukcesu. Zachowajmy więc dystans, a nie będziemy działać dalej.

Wiemy już czego nie robić w drodze do osiągnięcia celu. Teraz musimy go odkryć, jak tego dokonać? Najprościej będzie wypisać na kartce kilka celów, do których zmierzamy. Następnie spośród nich powinniśmy wybrać ten, który jest dla nas najważniejszy, a następnie postarajmy się, żeby był bardziej konkretny. Dopiero wtedy przystąpmy do działania i zacznijmy go realizować.

 

Teraz rodzi się pytanie, jak zacząć realizować plan. Jest to etap, na którym ludzie najczęściej ponoszą klęskę, ponieważ nie przystępują działania. W wielu przypadkach wszystko kończy się na wymyśleniu planu, a to nie wystarczy. Powinni powoli zmierzać do realizacji celu, najważniejsze jest, żeby cały czas przeć do przodu. Warto też pamiętać, aby wyznaczać sobie takie cele, których zrealizowanie jest możliwe.

 

Znalezienie motywacji jest bardzo ważne, ale należy zdać sobie sprawę z tego, że to nie wystarczy. Potrzebna nam będzie również dyscyplina. Codziennie musimy myśleć o naszym celu i go realizować. Ważne jest, aby robić konkretne rzeczy, które nas do niego przybliżają. Możemy zacząć od drobnych rzeczy, a w miarę upływu czasu wykonywać coraz trudniejsze. Najważniejsze, żeby zmierzać do celu, a nie stać w miejscu.

 

Nie możemy przejmować się porażkami, to normalne, że czasem się zdarzają. Jednak każdą porażkę należy przeanalizować i wyciągnąć z niej wnioski.

 

Jakie pytania zadać podczas rekrutacji?

0
Jakie pytania zadać podczas rekrutacji?

Staranie się o pracę bywa trudne. Najpierw wysyłamy setki CV, a później męczymy się w trakcie rozmowy kwalifikacyjnej. Na koniec czekamy na upragniony telefon. Jednak dla drugiej strony taka sytuacja też często stanowi koszmar.

Bycie szefem lub właścicielem firmy wydaje się bardzo fajne. Możemy samodzielnie zatrudniać lub zwalniać pracowników. Jednak nie zawsze jest to takie proste. Duże firmy mają swój własny dział ds. HR, który zajmuje się tego typu sprawami, w mniejszych musimy sobie radzić sami. Niestety rozmowa kwalifikacyjna bywa trudna nie tylko dla pracownika, ale też dla pracodawcy. Nie zawsze wiemy, o co warto zapytać oraz które pytania są dopuszczalne. Mamy dla Was małą podpowiedź.

Jakie pytania zadać podczas rekrutacji?

  1. Zanim przejdziemy do właściwej rozmowy, już możemy ocenić pracownika na podstawie pierwszego wrażenia. Nie chodzi tutaj o ocenianie jego wyglądu, ale warto zwrócić uwagę ma punktualność czy stosunek do nas. Urody nie oceniamy, ale warto spojrzeć, czy jest odpowiednio ubrany oraz schludny.
  2. Jednak pierwsze wrażenie nie wystarczy, na rozmowie kwalifikacyjnej sprawdzamy przede wszystkim kwalifikacje. Aby tego dokonać trzeba zadać odpowiednie pytania. Oto przykłady:

 

  • Proszę opowiedzieć coś o sobie.
  • Czego nauczyły Pana/Panią studia?
  • Dlaczego zrezygnował Pan/Pani z poprzedniej pracy?
  • Jakie były zalety i wady poprzedniego stanowiska pracy?
  • Czy ma Pan/Pani jakieś nałogi?
  • Czy potrafi Pan/Pani pracować pod presją czasu?
  • Co lubił Pan/Pani, a czego nie u swojego poprzedniego pracodawcy?
  • Czy pracował Pan/Pani wcześniej na podobnym stanowisku?
  • Jakie są Pana/Pani mocne strony?
  • Jakie są Pana/Pani słabe strony?
  • Jakie są Pana/Pani cele długookresowe?
  • Jak dobrze zna Pan/Pani nowoczesne technologie informatyczne?
  • Co Pana/Pani poprzedni pracodawca sądził o Pana/Pani pracy?
  • Czy ma Pan/Pani jakieś pytania dotyczące stanowiska, o które się Pan/Pani ubiega?
  • Kiedy mógłby Pan/Pani zacząć? Jaki okres wypowiedzenia wiąże Pana/Panią z poprzednim pracodawcą?
  • Czy w razie konieczności jest Pan/Pani gotów na pracę po godzinach i w weekendy?
  • Z kim mogę się skontaktować w celu potwierdzenia Pani/Pana referencji?
  • Czy ma Pan/Pani pisemny dowód Pana/Pani osiągnięć zawodowych?
  • Jak dogadywał się Pan/Pani ze swoimi współpracownikami?
  • Czy miał/a Pan/Pani jakieś konflikty w poprzedniej pracy?
  • Jak opisałby Pan/Pani swój styl pracy?
  • Jak opisałby Pan/Pani swoje nawyki w pracy? Co jest dla Pana/Pani najważniejsze w wykonywanym zawodzie?

Trzeba jednak wiedzieć, że kandydat ma prawo do prywatności. Są rzeczy, o które pytać nie możemy. Jeśli nie chcemy mieć problemów, omijajmy te tematy:

  • narodowość,
  • rasa,
  • płeć,
  • stan cywilny,
  • sytuacja rodzinna, ciąża, ilość dzieci,
  • wiek,
  • religia,
  • karalność jeśli kandydat nie startuje na stanowisko, na którym jest wymaga ta wiedza,
  • nałogi, które nie mają wpływ na wykonywaną pracę,
  • orientacja seksualna.

 

 

 

 

Jakie są sposoby rozwiązania umowy pracę?

0
Jakie są sposoby rozwiązania umowy pracę?

Najpierw przechodzimy przez trudno etap poszukiwania pracy, w końcu ją dostajemy, ale rzadko pracujemy tam do końca życia. Dlatego warto mieć wiedzę na temat rozwiązywania umowy o pracę.

Jakie są sposoby rozwiązania umowy pracę?

W jaki sposób możemy rozwiązać umowę o pracę?

Umowę o pracę można rozwiązać na kilka sposobów:

  • Na zasadzie porozumienia stron zawartego pomiędzy pracownikiem i pracodawcą. Powinno ono obejmować zgodne oświadczenia woli obydwu stron dotyczące zakończenia stosunku pracy.
  • Za wypowiedzeniem, które może złożyć jedna ze stron w sprawie rozwiązania umowy o pracę z zachowaniem okresu wypowiedzenia.
  • Bez wypowiedzenia – wówczas jedna ze stron składa oświadczenie w sprawie rozwiązania umowy bez zachowania okresu wypowiedzenia,
  • Umowa na czas określony może wygasnąć po upływie czasu, na który była zawarta.
  • Umowa zawarta na wykonanie określonej pracy, może się zakończyć z dniem ukończenia tego zadania.

Umowa o pracę może też wygasnąć w wyjątkowych przypadkach określonych w kodeksie pracy, czyli

  • dniu śmierci pracownika,
  • dniu śmierci pracodawcy,
  • po upływie 3 miesięcy od tymczasowego aresztowania.

Poniżej prezentujemy Wam szczegółowe informacje na temat poszczególnych sposobów rozwiązania umowy o pracę:

 

  • Rozwiązanie umowy na zasadzie porozumienia stron

Jeżeli pracodawca i pracownik dojdą do porozumienia to umowę można rozwiązać w dowolnym czasie lub w okresach, w których pracownik jest objęty ochroną przed wypowiedzeniem lub rozwiązaniem umowy o pracę. Jednak pracownik musi pamiętać, że zostanie pozbawiony pewnych praw, np. do świadczenia przedemerytalnego, odprawy przysługującej na mocy ustawy o tzw. „zwolnieniach grupowych”, jeśli rozwiązanie umowy nastąpi z przyczyn „niedotyczących pracowników”. Natomiast zasiłek dla bezrobotnych będzie mu przysługiwał dopiero po upływie trzech miesięcy od zarejestrowania się w Urzędzie Pracy.

  • Rozwiązanie umowy o pracę za wypowiedzeniem

Jest to najczęściej stosowany i najbardziej popularny sposób umowy o pracę. Okres wypowiedzenia i inne kwestie dotyczące rozwiązania umowy zależą od jej rodzaju oraz okresu zatrudnienia. W tym przypadku jedna ze stron musi złożyć wypowiedzenie zawierające wszystkie potrzebne informacje.

  • Rozwiązanie umowy o pracę bez wypowiedzenia

Ten rodzaj rozwiązania umowy o pracę stosuje się tylko w wyjątkowych przypadkach określonych w kodeksie pracy. Dlatego, że jest bardzo dotkliwy sposób nie można go stosować w normalnych sytuacjach.

  • Rozwiązanie umowy z upływem czasu, na który była zawarta lub z dniem ukończenia pracy, dla której była zawarta

Ten przypadek dotyczy umów terminowych, np. umowy na czas określony, na czas wykonania określonej pracy lub umowy na okres próbny. Wszystkie daty i terminy dotyczące ich wygaśnięcia są zawarte w dokumencie.

  • Wygaśnięcie umowy o pracę

Umowa o pracę wygasa w przypadkach określonych w kodeksie pracy. Wszystkie niezbędne informacje zostały ustalone przez prawo i są zawarte w odpowiednich dokumentach.

 

ZOBACZ TEŻ